Društvo i ekonomija
17. 09. 2021. 13:25 4
Glasovi pored puta: Inventar graditeljskih poduhvata u Srbiji
Decenijama sve vlasti u Srbiji, aktuelna posebno, najavljuju nove puteve, jer to dobro prolazi kod birača. Ako pitate graditelje, nije nerealno da do famozne 2025. svi planirani budu i završeni. Ali, ako se uporede obećani i stvarni rokovi za završetak gradnje, ni 2040. se ne čine tako dalekom.
Mrtva je trka između toga da li predsednik Srbije više voli da stojeći ispred kakve mape objašnjava koje se to deonice i putni pravci grade širom Srbije ili da se obilazeći te iste deonice "posvađa" sa direktorom Puteva Srbije Zoranom Drobljakom, tačnije da ga nanovo ponizi i spočita mu njegov loš učinak kao najlošijem učeniku u razredu.
Toga javnost nije bila lišena ni nedavno, kada je Aleksandar Vučić obilazeći istočnu Srbiju tamošnjim meštanima najavio novu – Dunavsku magistralu, odnosno sanaciju puta od Velikog Gradišta, preko Golupca, do Donjeg Milanovca, najavljujući je najkasnije za jun naredne godine. Ovaj put samo je najnoviji putni pravac čiju gradnju srpske vlasti najavljuju i obećavaju iz meseca u mesec, unapred licitirajući sa rokovima u kojima će oni sigurno biti završeni i pušteni u rad.
Tako se putna gradilišta u Srbiji samo otvaraju, shodno predsednikovoj najnovijoj devizi "putevi, putevi, i opet putevi", a čini se da je u tom poduhvatu konačno pronašao i adekvatnog strateškog partnera, nadležnog ministra Tomislava Momirovića, koji kao najbolji đak, za razliku od Drobnjaka, samo obilazi gradilišta i skraćuje rokove izgradnje.
NIN je istraživao šta se to u Srbiji trenutno gradi, barem kada su drumovi u pitanju i šta su najavljeni, a šta stvarni rokovi.
Na zvaničnom sajtu ministarstva kojim popularni Toma Mona rukovodi moguće je pronaći čak i njegov tekst posvećen upravo najnovijem srpskog investicionom poduhvatu vrednom nekoliko milijardi evra, sa spiskom svih značajnih puteva koji se u Srbiji grade ili će se u narednom periodu graditi. Ali da krenemo od jedne nelogičnosti. Posle više decenija radova na izgradnji takozvanog ipsilon kraka, odnosno puta od graničnog prelaza Кelebija sa Mađarskom do Subotice, taj put je zvanično otvoren decembra 2019.
Već je poznato da je početak radova na tih jedva oko 20 kilometara puta, koji bi tranzitni saobraćaj izmestio iz Subotice, najavljivan još početkom 90-ih godina prošlog veka i nema tog političara koji ga, u međuvremenu, nije koristio u predizborne svrhe.
Komentari 4
ostavi komentar