Društvo i ekonomija

I. M.

03. 02. 2021. 16:55 3

Kralj Milan u 19. veku izgradio prugu za tri godine, a Vučić ne može trasu Beograd - Novi Sad!

U februaru 2019. zatvorena je radi rekonstrukcije pruga Beograd - Novi Sad (100 km). Dve godine kasnije, još je zatvorena. U februaru 1881. zaključen je ugovor o izgradnji železničke pruge Beograd - Niš (243 km). Radovi počeli u leto, izgrađena za tri godine. I Glavna stanica u Beogradu - podsetio je Rodoljub Šabić, nekadašnji poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti.

- Zbog radova na izgradnji brze pruge Beograd - Budimpešta, železnički saobraćaj od srpske prestonice do Novog Sada od danas je ukinut. S obzirom na to da alternativni pravac ne postoji, putnici će biti prinuđeni da koriste druge vidove transporta - preneli su mediji 1. februara 2019. godine.

Na pitanje kako je moguće da alternative nema - ministarka Zorana Mihajlović je odgovorila, "viša sila". Ona je naglasila da zbog radova na rekonstrukciji pruge oko godinu dana neće saobraćati vozovi na ovoj relaciji.
Međutim, navršilo se dve godine od toga, pruga još nije puštena u saobraćaj, a kako smo saznali u decembru prošle godine, postoje brojni problemi u toku rekonstrukcije, o čemu je govorio i sam naprednjački lider. Deonicu te pruge od Beograda do Stare Pazove grade kineski izvođači, a deo od Stare Pazove do Novog Sada ruski. Koliko je situacija ozbiljna, svedoči i pretnja novopečenog ministra Momirovića ruskoj i kineskoj strani da više nikada neće raditi u Srbiji ako ne budu ispoštovali rok koji su dali.
Pruga bi, prema poslednjim najavama, trebalo da bude završena do kraja 2021. godine.

Podsećanja radi, na Berlinskom kongresu 1878. godine, Srbiji je priznata nezavisnost, a Austrougarska je to uslovila sklapanjem posebne konvencije kojom je Srbiji, između ostalog, nametnuta obaveza da napravi prugu od Beograda do Vranja i granice s Turskom i Bugarskom.

Aprila 1880. Srbija je potpisala konvenciju koja se isključivo odnosila na izgradnju pruge. Krajem 1880. godine vlada je raspisala licitaciju na koju se javilo francusko društvo iz Pariza – „Generalna unija“.
Knez Milan Obrenović je srebrnim budakom 3.7.1881. godine udario temelj Srpskim državnim železnicama. Posle samo godinu dana „Generalna unija“ je bankrotirala, pa je radove nastavilo novoformirano Društvo za izgradnju i eksploataciju srpskih državnih železnica. Zbog toga je prvi svečani voz na pruzi Beograd – Niš protutnjao Moravskom dolinom 4. septembra 1884. Redovni saobraćaj otpočeo je 15. septembra 1884. i taj dan srpske železnice obeležavaju svake godine kao Dan železničara.

Dakle, u 19. veku knez Milan je izgradio prugu do Niša za tri godine, u industrijski nerazvijenoj Srbiji, na 243 km dugačkoj relaciji, a Vučiću je u 21. veku sa inostranom tehnologijom potrebno isto vreme da rekonstruiše prugu do Novog Sada na relaciji od 100 km.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 3

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Repriza

Zoran Živković [21.10.2024.]




Video dana

Tvrda glava

Anketa

Da li vam je teško da dođete do nove autobuske stanice?

Rezultati