Izbori 2024

[ Izvor: Danas ]

23. 05. 2024. 15:01 5

Koliko su SNS i SPS tokom kampanje dali novca medijima i kojim?

Na troškove oglašavanja u toku izborne kampanje Srpska napredna stranka (SNS) prošle godine prijavila je 616.333.743,02 dinara, dok je Socijalistička partija Srbije (SPS) za isti period potrošila skoro dve trećine manje - 217.258.931 dinara, pokazuju podaci iz njihovih poslednjih finansijskih izveštaja podnetih Agenciji za sprečavanje korupcije krajem aprila meseca.

Kada je u pitanju SNS, najviše novca u okviru kampanje za parlamentarne izbore dali su Radio-televiziji Srbije (RTS) - 184.492.635,60 dinara, navodi se na sajtu ASK.

Na drugom mestu po svoti koju su dobili od SNS-a za reklamiranje u okviru kampanje za parlamentarne izbore nalazi se Pink Media Group sa dobijenim iznosom od 171.888.035,89, a dobili su i 48.041.168,96 dinara za reklamiranje u okviru kampanje za izbore na nivou Beograda.

"Hepi" televizija dobila je 71.662.378,08 dinara, a TV Prva 56.257.632 dinara.

Milionske iznose za oglašavanje SNS-a u okviru izborne kapmanje za parlamentarne, beogradske i izbore na nivou Autonomne pokrajine Vojvodine dobili su još televizije Studio B (26.438.400,00), B92 (14.064.408,00), RTV (6.945.000,00), Arena Channels Group (4.129.107,93) i Arena News Channels (2.191.053,49).

Kada su u pitanju internet portali, na spisku se našao i Insajder tim, odnosno portal Informera (5.580.528,02), Color Media International, u vlasništvu Roberta Čobana i Velibora Đurovića (2.356.042,80), Medijska mreža u okviru koje se nalazi i portal "Republika" (2.065.335,41) i Srbija Danas (1.974.186,30).

Od štampanih medija, milionske iznose dobili su novosadski list Dnevnik (4.372.063,43) i Novosti (1.412.611,58), a od radio stanica radio RTV Centar (4.347.168,00), Play radio (2.813.042,40) i Radio Studio B (1.896.048).

Ostalih 12 stavki na spisku odnosi se na iznose manje od milionskih.

Za troškove reklamnog materijala i publikacija, u koje spadaju bilbordi, plakati, leci i druge stavke, SNS je izdvojio 213.435.503,78 dinara, odnosno - za štampu 67.796.991,15 dinara i distribuciju 145.638.512,61 dinara.

Po uzoru na SNS i SPS najviše novca dao Pinku. Od pomenutih miliona, najviše novca od SPS-a dobila je "Pink media group", vlasnika Željka Mitrovića - 58.367.948,68 dinara.

Odmah iza nalazi se Radio televizija Srbije (RTS) koja je od socijalista dobila 40.659.954 dinara.

Kao treći najveći izdatak u okviru kampanje našle su se PR usluge i odnosi s medijima, dizajn, štampa i zakup prostora za bilborde na teritoriji cele Srbije (512 bilborda i 21 megabord) dizajn i štampa flajera, zakup medijskog prostora na radio stanicama i plasman radio spotova, za koju je firma "RED COMMUNICATION DOO" od SPS-a dobila 26.004.255,72 dinara.

Milionske iznose dobili su i agencija Watchout koja se bavi delatnostima reklamnih agencija (12.240.000), kao i Kurir portal, novine i televizija, espreso.rs i mondo.rs (8.392.320), Blic televizija (2.929.832,50) i portal Blic (4.101.764,94), Alo novine (2.017.860) i portal Alo (2.908.740), Tanjug TV (1.687.259,52), Informer novine (1.624.320), dok je portal dobio nešto manji iznos (775.680,26), Una TV (1.417.745,54), RTV Vojvodina (1.177.920) i Večernje novosti (1.009.608), kao i reklamna agencija LoveBrands&Events (1.960.532) za organizaciju i realizaciju internet kampanje, produkciju spotova i organizaciju konvencija.

Na listi se nalazi još 29 medija i kompanija koje su dobile nešto manje iznose, a među kojima i više lokalnih medija širom Srbije.

Kada su u pitanju troškovi reklamnog materijala i publikacija, SPS je u okviru izborne kampanje za dizajn, izradu, štampu i distribuciju materijala izdvojio 19.625.061 dinara, od kojih je oko 19 hiljada pokriveno iz nenovčanih priloga.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 5

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Politički kameleoni

Zoran Živković [12.06.2024.]




Video dana

Kreativna radionica

Anketa

Dokle može Srbija na Evropskom prvenstvu?

Rezultati