Svet
16. 07. 2024. 22:44 0
Kako je proizvođač guma Mišlen počeo da dodeljuje zvezdice restoranima
Braća Mišlen su bili patriote i znali su da unovče taj patriotizam. Odlučili su da podstaknu Francuze da više putuju i dobro jedu.
Sve je počelo pre više od sto godina. Na samom početku 20. veka, 1900. godine, francuski proizvođač guma Mišlen objavio je svoj prvi vodič namenjen vozačima i uputio ih na mesta u Francuskoj gde su mogli da nađu automehaničarske radionice, benzinske pumpe i restorane. Ideja je potekla od starijeg brata Andrea, koji je shvatio da konkurencija u poslu sa gumama raste, dok Francuzi u isto vreme premalo putuju.
Kako bi podstakli svoje sunarodnike da više putuju, a samim tim i koriste više guma na svojim vozilima, ovi francuski preduzetnici su preduzeli različite marketinške aktivnosti. Podržali su i sufinansirali okupljanja automobilista i trke, pravljenje mapa i slično, ali i podsticali obične građane da istražuju nove krajeve svoje zemlje.
Braća Mišlen su bili veliki rodoljubi i znali su da unovče taj patriotizam. Jedan od njihovih planova bio je da podstaknu Francuze da na svojim putovanjima probaju hranu u lokalnim restoranima i tako doprinesu priči o Francuskoj kao zemlji vrhunske gastronomije.
Istovremeno, odlučili su da pojednostave izbor restorana tako što će sami posetiti neke od njih i oceniti njihovu ponudu odgovarajućim zvezdicama. Prve zvezde dodeljene su 1926. godine, prenosi Večernji.hr.
Na samom početku restorani su mogli da dobiju najviše tri zvezdice - jednu kao "veoma dobar restoran", dve za "odličan restoran sa odličnom kuhinjom", dok su tri zvezdice dobijali oni restorani od kojih je vredelo skrenuti sa planirane putanje i posetiti neko mesto samo zbog njihove ponude.
Sistem vrednovanja se godinama razvijao i nadograđivao, a početkom ovog veka, posle Evrope, Mišlenov vodič je prvi put objavljen u Sjedinjenim Državama i Japanu.
Komentari 0
ostavi komentar