Društvo i ekonomija
24. 10. 2020. 17:05 1
Pokrenuta peticija da mala matura ne sadrži kombinovani test
Sistem nije uniformisan, ali u većini slučajeva odeljenja su podeljena u dve grupe, učenici u školi imaju dva puta manje časova koji traju po 30 minuta i koriste se uglavnom za proveru znanja. Dobar deo predavanja gradiva se sveo na gledanje televizije ili RTS platforme, što nikako ne može zameniti direktan kontakt učenika sa nastavnikom, kaže se u obrazloženju peticije Udruženja građana "Most Solidarnosti" da mala matura ne sadrži kombinovani test.
Oni su u obrazloženju naveli da je pandemija koronavirusa negativno uticala na sve sfere života, a naročito na obrazovni sistem, pa se nastava u školama odvija po kombinovanom modelu, koji stvara "ogromne probleme" učenicima, nastavnicima i roditeljima.
Dodaje se da zbog svega toga učenici ne mogu da dobiju potrebno i Ustavom zagarantovano obrazovanje, jer ih je ovakav sistem nastave stavio u položaj da na studijski način izučavaju gradivo, što u adolecentskom uzrastu oni nikako nisu u stanju.
- Moraju da savladaju gradivo po nastavnom programu koji je nepromenjen, što je u ovim uslovima nemoguće. Nastavnici su preopterećeni zbog podele odeljenja na dve grupe, a time i povećanim brojem časova. Skraćenje trajanja časova na 30 minuta im dodatno otežava nastavu, jer za kraće vreme moraju da ispune nastavni plan. Pored velikog truda i odricanja, nastavnici ne mogu u ovim okolnostima pružiti adekvatno znanje svojim učenicima - navodi se u obrazloženju.
Dodaje se da su roditelji u posebnim problemima jer pokušavaju da pomognu svojoj deci i njihovim nastavnicima.
- Prinuđeni su da rade sa decom ili ako oni to nisuu mogućnosti da plaćaju dodatne časove iz većine predmeta. Puno roditelja zbog teške egzistencijalne situacije nije u mogućnosti da svojoj deci pruže pomoć u obrazovanju, što je obaveza škole i države - piše u obrazloženju.
Ocenjuje se da je, usled svega navedenog, akumulirano "ogromno nezadovoljstvo i stvoren jaz između učenika i roditelja sa jedne strane i nastavnika sa druge, a da su ishodi učenja katastrofalni".
Komentari 1
ostavi komentar