Zdravlje

Direktno.rs

10. 04. 2021. 17:55 0

Pirinač dijeta: Reguliše holesterol i višak kilograma

Ova dijeta je idealna za one osobe koje imaju višak kilograma, ali i pate od povišenog krvnog pritiska.

Pirinčana dijeta se sastoji od unosa namirnica sa visokim nivoom složenih ugljenih hidrata, niskim nivoom masti i natrijuma. Ovakav jelovnik će vam pomoći i da izgubite nekoliko kilograma ali i da dovedete krvni pritisak u normalu.

Cilj dijete je smanjenje prevelikog unosa slane hrane i one koja sadrži visok procenat natrijuma.

Ishrana je bazirana na hrani sa visokim procentom vlakana i ugljenih hidrata poput voća, povrća, žitarica i mahunarki. Kako bi dijeta bila što uspešnija potrebno je izbaciti skoro sve mlečne proizvode iz ishrane.

Prva faze dijete

Prva faza ove dijete traje jednu nedelju i prvi dan treba da jedete žitarice i voće, a ostalih šest dana da dodajete povrće i mahunarke, integralni hleb i nemasne mlečne proizvode. U toku prve faze dijete sa pirinčem možete jesti četiri grupe namirnica, skrob, voće, povrće i mlečne proizvode. U ovoj fazi ne smete da jedete hranu bogatu proteinima, kao što je riba i piletina, ali ove namirnice već posle sedam dana možete ubaciti u ishranu.

U toku dana ne bi trebalo da unesete više od 1.000 kalorija, 22 grama masti, 5.5 gramaza sićenih masti i od 500 do 1.000 miligrama natrijuma i do 100 miligrama holesterola.Druga faza

Tokom druge faze dijete možete povećati unos dnevnih kalorija do 1.200 dok ne dostignete željenu kilažu. Prvi dan svake nedelje počinjete voćem i pirinčem a narednih dana uključujte povrće i nemasne mlečne proizvode.

Jedan dan u nedelji, po vašem izboru, uključujete ribu ili jaja, kao izvor proteina. U ovoj fazi je dozvoljeno unositi malo više soli nego u prvoj fazi.

Treća faza

Treća faza je faza održavanja i u tom periodu dnevni unos kalorija može biti 1.500, a vi nastavljate da jedete po istom planu. Takođe, tokom poslednje faze nema potrebe za danima kada jedete samo žitarice i voće, pritom imate i veću slobodu kada je u pitanju izbor proteina, prenose "Novosti.rs".

Primer dnevnog jelovnika

Za doručak možet pojesti jednu porciju skroba po vašem izboru, voće i neki od dozvoljenih mlečnih proizvoda sa nula odsto masti.

Za ručak se preporučuju tri porcije skroba po vašem izboru, tri male porcije povrća i jedna voćka.

Za večeru ponoviti sve ono što ste jeli za ručak.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 0

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Dilema

Zoran Živković [28.02.2024.]




Video dana

Ko kaže da je tobogan samo za decu?

Anketa

Kako biste reagovali kad bi vam SNS aktivisti došli na vrata?

Rezultati