Bubrezi stradaju polako: Ovo su navike kojima ih ugrožavate | Zdravlje | Direktno

Web portal Direktno.rs koristi kolačiće i Google analitiku u svrhu merenja i prikazivanja oglasa koji su prilagođeni vama. Kliknite na dugme Prihvatam kako biste pristali na ove postupke i zadržali korisničko iskustvo koje je prilagođeno vama. Saznaj više

Zdravlje

Direktno.rs

24. 11. 2020. 09:39 0

Bubrezi stradaju polako: Ovo su navike kojima ih ugrožavate

Do oštećenja bubrega dovodi negativan proces koji traje nekoliko godina, kao rezultat loših životnih navika i nepravilnog ophođenja prema drugim oboljenjima, naročito dijabetesu.

Prema kineskoj tradicionalnoj medicini bubreg je jedan od najvažnijih organa, a Kinezi ga čak nazivaju i drugim srcem. Takvo shvatanje ima utemeljenje, jer kada bubrezi izgube funkciju ili je ona narušena, svi organi u telu polako gube ravnotežu.

Da bi sačuvali zdravlje bubrega obratite pažnju na ovih 10 stvari:

Fizička neaktivnost

Vežbanje je odlično za telo i cirkulaciju i može da pomogne u regulaciji šećera u krvi i održavanju optimalne telesne težine. Studije su pokazale da gubitak težine pozitivno utiče na funkciju bubrega.

Uzdržavanje od odlaska u toalet

Neredovno mokrenje može da bude veoma loše za bubrege, jer se zadržavju toksini koje bi trebalo izbaciti iz organizma. Vremenom, to može da dovede do popuštanja kontrole mokrenja, kao i bubrežnog kamenca i drugih oštećenja bubrega.

Preterano konzumiranje alkohola

Bubrezi pomažu telu da filtrira štetne stvari iz organizma, uključujući i alkohol. Dakle, ako preterujete sa alkoholom, bubrezi su pod ogromnim pritiskom. Na taj način može da dođe do njihovog oštećenja.

Pušenje

Pušenje povećava rizik od kardiovaskularnih bolesti, jer povećava broj otkucaja srca, sužava krvne sudove, šteti krvotoku i dovodi i do arteroskleroze krvnih sudova u bubrezima.

Nedovoljno vode

Pravilan rad bubrega zavisi od adekvatnog protoka tečnosti. Dehidratacija je jedan od razloga za oštećenja bubrega i stvaranje bubrežnog kamenca.Visok krvni pritisak

Važno je da se s vremena na vreme kontroliše krvni pritisak, jer hipertenzija je vodeći uzrok oštećenja bubrega.

Mnogo slatkiša

Konzumiranje previše šećera može da utiče na porast nivoa mokraćne kiseline, što često rezultira razvojem nekih oboljenja. Zato birajte poslastice sa više vlakana, a manje šećera, kao što je voće.

Previše soli

Visok nivo natrijuma u ishrani, bilo u obliku soli ili češće preko skrivenih izvora, veoma je problematičan, pogotovo ako postoji sklonost ka hipertenziji. Mnoge grickalice, većina brze hrane, konzervirana hrana i upakovane namirnice, sadrže velike količine natrijuma, pa ih treba smanjiti.

Nepravilna ishrana

Tradicionalno "loše" namirnice kao što su beli pirinač, beli hleb i testenina su dobri za bubrege tako da nemojte da ih eliminišete u potpunosti. Jedite mnogo svežeg povrća i voća. Proteine konzumirajte u umerenim količinama. Biljni i određeni životinjski izvori proteina poput piletine i ribe su lakši za bubrege. Jedite mnogo svežeg povrća i voća.

Lekovi "na svoju ruku"

Ne uzimajte tablete i druge medikamente "na svoju ruku". Određeni lekovi mogu da prouzrokuju oštećenja bubrega ako se uzimaju na pogrešan način ili se ne prati njihovo dejstvo. Lako dostupni lekovi protiv bolova kao što je acetilsalicilna kiselina i ibuprofen su loši za bubrege ako se uzimaju redovno ili na dnevnoj bazi. Određeni antibiotici takođe mogu biti štetni.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 0

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se

Sam protiv svih

Zoran Živković [15.01.2021.]


Video dana

Kerala, Indija

Anketa

Koga biste želeli za novog patrijarha?

Rezultati