Svet

[ Izvor: Mediji ]

12. 04. 2024. 16:15 2

Orban i Euronews: Umešan u kupovinu?

Entiteti bliski mađarskom premijeru Viktoru Orbanu tajno su učestvovali u kupovini glavne informacione evropske televizije Juronjuz (Euronews) prema ispitivanju koje su sproveli mađarski, francuski i portugalski mediji.

Zvanično je investicioni fond "Alpak Kapital" (Alpac Capital) sa sedištem u Portugalu kupio većinski deo Juronjuza u julu 2022. godine, za oko 170 miliona evra.

Transakcija je odobrena u maju 2022. godine u francuskom ministarstvu finansija, pošto je Juronjuz sa sedištem u Lionu firma koja potpada pod francuske zakone vezane za strateški sektor, u ovom slučaju sektor medija. 

Ali najmanje trećina sredstava dolazi iz izvora vezanih za Viktora Orbana, otkrili su juče istražni mađarski portal Direkt36, francuski dnevnik Mond i portugalski nedeljnik Expresso.

Mađarski Sečenji fond (Szechenyi), telo koje je u trenutku transakcije bilo pod upravom fondacije kojom je predsedavao ministar ekonomije Mihalj Varga, dao je 45 miliona evra, prema internim dokumentima.

Strogo poverljiva pauerpoint prezentacija do koje je došao Direkt36 nagoveštava da su politička pitanja igrale ulogu u odluci. Cilj operacije bio je naime da se ublaži "naginjanje na levo" u medijima, pošto je Juronjuz "uticajan za politike EU".

Direktor firme Alpac Caiptal Pedro Vargas David, je pored toga sin bivšeg evropskog poslanika Maria Davida, bivšeg Orbanovog savetnika i ličnog prijatelja.

Glavni partner u operacijama komunikacija mađarske vlade Nju Land Media (New Land Media) je sa svoje strane dao zajam od 12,5 miliona evra za mađarsku filijalu Alpac Capitala uključenu u tu kupovinu, potvrdio je vlasnik Đula Balaš.

Interni izvor na koji se taj medij pozvao rekao je da je očigledno da je naređenje za finansiranje investicije došlo "odozgo".

Od povratka Viktora Orbana na vlast 2010. godine medijski pejzaž je dubinski preuređen, javni mediji postali su prenosioci zvanične politike dok su mediji bliski vlastima kupili cele delove sektora privatnih medija.

Kako navodi Frans pres nisu mogli da dobiju reakciju na ovu informaciju ni od Juronjuza, ni od Sečenji fonda ni od New Land Media.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 2

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Nosilac liste

Zoran Živković [20.05.2024.]




Video dana

Plitak potok, a voda duboka

Anketa

Da li će Nikola Jokić igrati na Olimpijskim igrama?

Rezultati