Srbija
22. 08. 2024. 06:40 3
Bezbednost u saobraćaju: Šta da urade biciklisti, a šta vozači
Zoran Bukvić iz udruženja Ulice za bicikliste savetovao je bicikliste koje mere treba da preduzmu da bi u saobraćaju bili bezbedniji, ali i istakao da "treba da imamo više obzira prema ranjivijim učesnicima u saobraćaju".
Uprava saobraćajne policije MUP Srbije apelovala je na bicikliste da voze pažljivo u gradskim uslovima. Biciklisti bi, kako se ističe, trebalo da zaštite glavu nošenjem kacige, da nose fluoroscentni prsluk ili da se oblače u žive boje koje su uočljive drugim učesnicima u saobraćaju i da koriste svetla na biciklu kako bi bili viđeni.
Biciklisti kažu, podseća reporterka N1, da su smernice koje je MUP izdao u redu, ali da nisu jedini preduslov za njihovo bezbednije učešće u saobraćaju. Smatraju da u tome treba da učestvuju i drugi učesnici, ali i da treba razviti strategiju biciklizma u Srbiji.
Zoran Bukvić iz udruženja Ulice za bicikliste preporučuje svima da imaju svetla na biciklu kada se vozi uveče.
- Da se da znak rukom kada se skreće, da se baci pogled preko ramena kada se pretiče, kada se prolazi raskrsnica napraviti kontakt očima sa vozačem motornog vozila, da vidite da li vas je uočio, nemojte pretpostavljati - kaže on.
Dodaje da je „pažnja u vožnji po gradu dosta bitna da biste se sačuvali“.
- Nema te opreme koja će vas spasiti ako vas neko udari 80 na sat u gradu, tu vam praktično ne pomaže ništa. Kad pogledamo te neke skandinavske zemlje koje su reper po pitanju bezbednosti u saobraćaju, mi zaostajemo decenijama. Nedostaje nam saobraćajna kultura, vozači su većina, jako je teško doakati većini i ubediti naše ljude da po gradu mora da se vozi sporije, da je to nešto što moramo polako da počnemo da usvajamo, da imamo više obzira prema ranjivijim učesnicima u saobraćaju, da se staje pešacima, da smo manje nervozni, da ne mislimo ako smo u automobilu da smo kralj ulice, da stignemo i minut kasnije, ali da ne ugrozimo one oko nas - kaže on i dodaje da se mora poraditi i na biciklističkoj infrastrukturi.
Kaže da nam nedostaju staze.
- Treba da se promeni zakonska regulativa, da postoji minimalno rastojanje od metar i po prilikom preticanja bicikliste. To imate u većini evropskih zemalja - kaže on.
Komentari 3
ostavi komentar