Srbija

[ Izvor: Nova ekonomija ]

20. 09. 2023. 08:59 4

Meštani Zlatibora ne dobijaju ništa od novih gondola

Izgradnja nove gondole od vrha Tornik na Zlatiboru do Pribojske Banje neće doneti nikakvu korist meštanima Zlatibora koji istovremeno nemaju puno pomoći od države za bavljenjeruralnim turizmom ili poljoprivredom. Pored toga, olako se prelazi preko činjenice da gondole nisu bezbedna mesta tokom oluje ili kad nestane struje, što se u planinama često dešava kada su nepogode, kaže za Novu ekonomiju, biolog Društva za zaštitu i proučavanje ptica Srbije (DZPS), Marko Šćiban.

On dodaje i da , budući da se planira da nova žičara bude duga 14,7 kilometara, šanse za velike probleme i teškoće sa spasavanjima u slučaju havarija se moraju uzeti u obzir.

- Takvi projekti pre svega ugrožavaju budžet osiromašenog naroda i ove prezadužene zemlje, a ništa garantovano ne doprinose, osim onima koji će profitirati od same gradnje - kaže Šćiban.

Kako dodaje, nova gondola, koja bi trebalo da bude jedan od nastavaka zlatiborske Gold gondole treba da prođe je drugi i prvi stepen zaštite prirode Parka prirode "Zlatibor", jer mora da prođe preko kanjona Uvca.

Sagovornik našeg portala podseća da su staništa beloglavog supa uzvodno na Uvcu, gde ne bi trebalo da prođe nova gondola, ako se krene u njenu izgradnju. Međutim, deo Parka prirode Zlatibor obuhvata i deo kanjona reke Uvac, ali nizvodno od Radoinskog jezera.
- To je prvi stepen zaštite i tu ne bi smelo ništa da se radi. Nažalost, prema navodima upravo bi tu trebala da prođe žičara. Ne znam da li su za to dobili dozvole, ali s obzirom da u zadnje vreme nema problema da država krši svoje zakone verovatno na granice parka prirode ne planiraju da se obaziru. Ukoliko bi žičara i prelazila preko prvog stepena zaštite to bi po zakonu u teoriji bilo nemoguće da se odobri - kaže Šćiban za Novu ekonomiju.

Sagovornik kaže da izgradnja gondole nije toliko opasna što se tiče same prirode i manje je opasna nego, na primer, potapanje nekog rečnog kanjona.

- Dobro se postavlja pitanje zašto bi to bila najduža žičara na svetu. Nije baš pametno praviti takve objekte zbog potencijalnih problema sa nepogodama koje su postale sve moćnije i učestalije. Šta kad se desi havarija, oluja, udarci groma, mećave, nestanak struje, a vi ste negde u bespućima između Zlatibora i Priboja? Ko će biti odgovoran u tim situacijama - pita se sagovornik.Prema njegovom mišljenju, bolje bi bilo da se sredstva za žičaru, ukoliko ih već ima na raspolaganju, ulože u seoski turizam.

- Zašto ta ogromna sredstva ne dobijaju ljudi koji se bave ekoturizmom, seoskim turizmom, edukativnim turizmom na Zlatiboru koja će biti uložena u nešto lokalno specifično, lepo, što će zaista osetiti efekat lokalna populacija, a ne da se uvoze žičare i da se potencijalno ugrožavaju i turisti i priroda uz kršenje zakona sve kako bi gondola morala da prođe preko Parka prirode "Zlatibor".

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 4

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Teret uspeha

Zoran Živković [09.05.2025.]




Video dana

Papirna skulptura

Anketa

Da li će Rusija i Ukrajina postići dogovor o primirju?

Rezultati