Društvo i ekonomija

[ Izvor: Danas.rs ]

16. 11. 2025. 09:06 0

Kad se Vučić metroa lati: Da li ponovno pominjanje podzemne železnice znači da ćemo na birališta?

Temu beogradskog metroa predsednik Aleksandar Vučić, po mišljenju sagovornika Danasa, „izvlači” povremeno i isključivo po potrebi. Sad, da li najnovije njegovo „potezanje” najava izbora i predizborna kampanja ili ne, ni oni nisu baš decidni (zna Vučić zašto je to njemu dobro) ali ga po ovom pitanju neimarstva podzemne železnice porede od komičnog TV i filmskog lika Srećka Šojića do slavnog rimskog imperatora Vespanzijana i izgradnje Koloseuma tamošnjeg.

Da, podsetimo, u četvrtak veče predsednik Alekandar Vučić je posle sastanka sa predsednikom Francuske Emanuelom Makronom obznanio da su „tri sata razgovarali o metrou”. Dobro, i o napretku ka EU, svim strateškim stvarima… al, nekako metro nosi šnjur.

Po njegovim rečima Srbija će 15. decembra potpisati konačni komercijalni ugovor za izgradnju prve linije metroa sa francuskom kompanijom Alstom.– Dakle u narednih mesec dana i taj posao završavamo ili krećemo u finalizaciju da bismo za dve i po godine imali prvu liniju metroa, dve i po tri, svejedno, ali Beograd dobija konačno metro, rekao je Vučić a prenele agencije Beta i FoNet.

 Anđelković: Što je za Šojića „bela lađa” to je za Vučića „beogradski metro”

Za političkog analitičara Dragomira Anđelkovića ono što je za Srećka Šojića (prevarantski političko-poslovni lik iz poznatih serija i filmova) – famozna "bela lađa”, to je za Aleksandra Vučića, „beogradski metro”, piše Danas.

– Radi se o imaginarnom simbolu prosperiteta. S tim što dok je Šojić iskreno maštao o "beloj lađi”, Vučić metro pričama planski zamajava narod. Njegova izgradnja bi trebalo da bude kruna "uspeha” našeg spin diktatora, a cela priča se, po principu "ne lipši magarče do zelene trave”, stalno odlaže. Reciklira se pred izbore, a onda padne u drugi plan, smatra Anđelković.

Jer, po njemu, jedno su priče, drugo su dela, a kada su ona u pitanju Vučić se vodi sa dve stvari i potrebno je da se one za njega plodotvorno ukrste.

– Ukratko, prvo, koliko nešto doprinosi produbljivanju i očuvanju njegove vlasti i drugo, koliko je on sa svojom ekipom od toga "dobar”. Nacionalni interesi su mu u toj formuli nebitni. Za sada Vučić ima druge projekte, kao što je primera radi kupovina preskupih borbenih aviona „Rafal” ili omogućavanje Trampu da napravi svoju kulu u centru Beograda, kojima plaća reket relevantnim velikim silama i time učvršćuje svoju vlast. Tu su mega pljačkaške kombinacije kao što su EKSPO ili Beograd na vodi, iz kojih vrh režima izvlači enormni profit, nabraja on.

 Metro za sada nije konkurentan ni na prvom ni na drugom polju, stoga u praksi nije prioritet, ali jeste po stoti put pogodan za propagandnu upotrebu kako bi i dalje medijski hipnotisan deo našeg naroda nastavio da veruje da će kao na Šojićevoj "beloj lađi”, uz pomoć nerealnog metroa njegovog realnog kolege, krenuli u bolju budućnost.

– Dok se takve iluzije naivnih ili glupih ne razveju, SNS kartel namerava da nastavi sa besomučnom pljačkom Srbije i rasprodajom njenih nacionalnih interesa, zaključuje Dragomir Anđelković.

Milivojević: Predsednik Srbije je stručnjak i Vespanzijan „podzemnih radova”

U istoriji sveta zapisano je da kada je Vepazijan Flavije rešio da sagradi Koloseum, da je gromko uzviknuo dovedite mi Vučića. To može samo on, u svom stilu odgovar ana ovu temu Srđan Milivojević, predsednik Demokratske stranke.

– Da nije bilo Vučića nikada ne bi bilo Keopsove piramide, Partenona, Velikog kineskog zida, sedam svetskih čuda… Da Vučić nije izmislio parnu mašinu, nikada ne bi bilo industrijske revolucije. Pre njega Srbi nisu imali ni vatru, a kamoli struju. Šteta što su udžbenici istorije propustili da zabeleže ove značajne događaje za razvoj naše civilizacije, ali zato je Enciklopedija psihijatrije u većini poglavlja jasno opisala ovakvu mesijansko inovatorsku prirodu našeg genija, navodi on.

Kad sve ovo sagledamo, po njemu, sasvim prirodno je da ovakav neimar jedini u Vaseljeni zna kako se pravi metro.

– Pa mi imamo posla sa ekspertom za podzemne radove. Možda on baš i ne zna sve oko izgradnje metroa, ali kada je reč o podzemlju i ugradnji, tu je bez konkurencije. Tu je svoj na svome. Kapo di tuti što bi rekle njegove ljubomorne kolege iz Mafije i Kamore, kaže Milivojević.

On „navodi” da je negov nesrećni komšija do smrti čuvao pet karata za metro koje je kupio u vagonu na Slaviji tokom kampanje za beogradske izbore 2018 godine.

– Lično mu ih je Vesić overio. Nije hteo da umre dok se ne provoza beogradskim metroom. Pamtiće istorija kako su mnogi građani Srbije nasankani radikalskom pričom o podzemnoj železnici, smatra on.

Po njegovom mišljenju današnji „radikali” šetaju od televizije do televizije, nesposobni sobom da vladaju ali „namerni da vladaju državom i našim životima”.

– Vreme prevaranata i eksperata za podzemne radove i podzemnu ugradnju je isteklo. Sada dolazi vreme odgovornosti. Za Vučića je bolje da to bude što pre posle vanrednih parlamentarnih izbora. Na nama je da za te izbore kreiramo referendumsku atmosferu podržavajući one koji imaju najveću šansu da pobede mafiju na vlasti, a to je lista koju su predložili studenti. Verujem da će oni retki koji se po oslobođenju Srbije ne budu odrekli Aleksandra Vučića, u posetu ovom budućem najpoznatijem zatvoreniku u Srbiji dolaziti metroom - zavrašava svoju izjavu ovaj naš sagovornik.

A, što se tiče predsednika Makrona, on će po Srđanu Milivojeviću, pred izbore u Francuskoj izgovoriti onu čuvenu rečenicu:

– Ko je taj Vučić za koga me svi pitate? Ja ne poznajem tog čoveka. Ali verujem da će studentska lista koja je pobedila na izborima u Srbiji, sigurno iskoreniti korupciju i obracunati se sa onima koji su ogrezli u kriminalu, „predviđa” on.

Od ljute opozcije do apsolutne vlasti, metro, po potrebi – „noćas mora pasti”

A, veza predsednika Aleksandra Vučića i beogradskog metroa, po potrebi, nije mala, a, bogami ni kratka. Potiče još iz vremena kada je sadašnji predsednik bio ljuti opozicionar. Još 12. novembra 2011. godine je, kao zamenik predsednika Srpske napredne stranke (SNS) Aleksandar Vučić izjavio da će, ako bude izabran za gradonačelnika Beograda, pokrenuti glavni grad, pobediti korupciju u javnim preduzećima, privući investicije i „da će u Beogradu biti izgrađen metro”.

I kao vlast ga se setio i (zlo)upotrebio tu i tamo. Samo u ovoj deceniji (koja je tek „stigla” do pola) nebrojeno puta.

Na primer, 22. novembra 2021. godine predsednik Srbije Aleksandar Vučić ocenio je da ljudi koji su protestovali protiv početka izgradnje metroa u Beogradu nemaju nikakvu politiku i da su oni „zgubidani koji ne znaju šta će sa sobom u 10 ili 11 sati”.

 Samo osam dana kasnije Aleksandar Vučić je obišao radove na projektu izgradnje infrastrukture i nasipanja platoa za depo beogradskog metroa na Makiškom polju i najavio da će to gradilište obilaziti svake nedelje. Vučić je rekao da je, kad su počeli radovi na Makišu, obećao da će doći na gradilište za koji dan i ispunio je obećanje.

Pola godie kasnije, 23. maja 2022. godine predsednik Srbije je u obilasku radova na izgradnji beogradskog metroa na Makiškom polju rekao da će prva linija biti završena 2028. a druga do 2030. godine.

 A, potom je 11. januara 2023. godine Aleksandar Vučić podsetio da "tek kada imate pun krug možete da izmestite saobraćaj iz Beograda, i tada postajete velegrad, uz izgradnju metroa, koji će biti izgrađen do 2028, prva linija”.

– To se ljudima čini daleko, a to je samo za pet godina, rekao je predsednik Srbije Aleksandar Vučić, tom prilikom obilaska radova na obilaznici oko glavnog grada.

Onda, 10 meseci kasnije 12. okrobra iste godine Vučić je izjavio da izgradnja beogradskog metroa uskoro ulazi „u svoju snažniju fazu”, navodeći da će on biti završen do 2028. ili 2029. godine.

– Dobićemo metro 2028, 2029. godine, uz sve poteškoće, ne moram da vam pričam koliko problema ima”, rekao je Vučić za televiziju Prva, dodavši da „izgradnja i sada ide pre roka”.

A, nesrećne 2024. godine, 22. oktobra tadašnji ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić očekivao je da do kraja naredne i početkom 2026. godine imamo prve TBM mašine, takozvane „krtice”, koje će kopati podzemne cevi kojima će prolaziti metro.

– Metro je najvažniji projekat predsednika Vučića koji je počeo još 2014. godine, kada je sadašnji ministar finansija Siniša Mali bio gradonačelnik Beograda, a ja gradski menadžer. Nas dvojica sada vodimo radnu grupu za metro sa drugih pozicija u vladi. To je republički projekat za koji grad Beograd ne izdvaja ni dinar i mi ćemo metro završiti, rekao je Vesić a preneo Newsmax Balkans.

 U to vreme Vlada Srbije se zadužila kod Dojče banke, uzevši kredit od preko 178 miliona evra, za potrebe izgradnje metroa, prenevši objavu sa sajta Vlade.

I tako, od metroa do Makrona, od izbora do drugih propagnadnih fora i fazona.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 0

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Isporuka

Zoran Živković [12.11.2025.]




Video dana

Nestabilan oslonac

Anketa

Da li treba pooštriti saobraćajne zakone?

Rezultati