Društvo i ekonomija
04. 06. 2024. 21:18 7
POČETAK HAOSA Na bivšem auto-putu kroz Beograd novo ograničenje brzine i zaustavna traka samo za Hitnu
Počinje zamena kompletne signalizacije na bivšem auto-putu kroz Beograd, od petlje Dobanovci do petlje Bubanj Potoka, koji je prema novoj kategorizaciji moto-put. Zelene table će biti zamenjene plavim i ta zamena će trajati 50 dana. Na moto-putu maksimalna dozvoljena brzina 100 kilometara na sat, a kroz naseljeno mesto 80 kilometara na čas. Zaustavna traka ostaje zasad otvorena samo za vozila hitnih službi.
Ovo je pokrenulo brojne nesuglasice oko toga da li će ovakav potez da smanji ili poveća gužve u saobraćaju, kao i pitanje da li je ovo izgovor za otvaranje mogućnosti gradnje na prethodno zaštićenom prostoru oko puta.
Naime, sada se sužava zaštitni pojas oko ovog puta, jer umesto do sadašnjih 40, sada je dovoljno da bude 20 metara. Obaška što je besmislen i sam naziv toga da se to zove moto-put. Moto-put ne postoji nigde u normalnim zemljama, jer bi to doslovno značilo da je to put samo za motore. U Srbiji se i inače dosta toga bukvalno shvata.
U Evropi imate auto-puteve i one ostale ostale, koji imaju određenu kategorizaciju. Da li su brzi putevi, da li su regionalni, lokalni i tu se prave razlike. Od Pupinovog mosta pa sve do Ledina (spajanje sa novim auto-putem) trebalo je napraviti nadvožnjake u vreme dok se most gradio. Ovako, Altina je odsečena semaforima i drastično je smanjena protočnost. Mostove na novobeogradskoj strani treba spojiti direktno bez semafora kao, recimo, u Bratislavi (ako je jedan most zagušen jednostavno i brzo se ode preko drugog). Potrebno je još dijagonala, nadvožnjaka. Na žalost, svuda gde ima mesta za proširenje saobraćajnica, neko snimi lokaciju i tu niče zgrada uz sve moguće propratne objekte.Dobićemo sijaset novih priključaka iz novih sokaka kod novogradnji koje niču tik uz auto-put i tako zakrčiti i ovako lošu cirkulaciju na saobraćajnici. Napredni stručnjaci sve rade da se Beograd uništi po kratkom postupku. Inače, bilo je auto-puta i u drugim gradovima Evrope, koji je vremenom postao unutrašnja saobraćajnica, ali im nije palo na pamet da zaustavnu traku pretvore u običnu. Pa zbog toga što ako se desi nesreća, taj put jeste i dalje biće najbrža komunikacija za vatrogasce, hitnu pomoć i policiju i samo oni smeju da koriste zaustavnu traku.
Ono što je dobro, to je da sada kada građani izađu na blokadu ovih bulevara neće biti u prekršaju, jer to nije više međunarodni put, već gradska saobraćajnica.
Komentari 7
ostavi komentar