Hronika
19. 07. 2025. 07:13 0
Beba se ugušila na Halkidikiju, pomoći nigde: Da li su agencije obavezne da obaveste putnike o najbližem lekaru?
Porodica je izgubila dragoceno vreme tražeći odgovarajuću ustanovu, a posledice su bile tragične. Ovaj slučaj nam jasno pokazuje koliko je važno da svi putnici budu informisani o dostupnosti i udaljenosti zdravstvenih ustanova u mestima u koja putuju.
Tragedija na Halkidikiju, gde je beba preminula nakon što nije na vreme dobila neophodnu medicinsku pomoć, potresla je ne samo ovdašnju, već i grčku javnost, ali i nametnula brojna pitanja.
Dok je beba na Halkidikiju najpre prebačena u najbliži zdravstveni centar u Agios Nikolaosu, nedostatak dežurnog pedijatra naterao je porodicu i ekipu Hitne pomoći da bebu zatim prevezu u udaljeniju bolnicu u drugom mestu, što je dodatno odložilo neophodnu intervenciju.
Porodica je izgubila dragoceno vreme tražeći odgovarajuću ustanovu, a posledice su bile tragične. Ovaj slučaj nam jasno pokazuje koliko je važno da svi putnici budu informisani o dostupnosti i udaljenosti zdravstvenih ustanova u mestima u koja putuju, kao i o tome šta sve pokriva putno zdravstveno osiguranje.
Koji su to ključni aspekti, za jutarnji program Kurir televizije, analizirali su Dajana Petić Šobot, stručnjak za oblast osiguranja i Vlada Vlaho, direktor turističke agencije i predsednik skupštine YUTE.
Vlaho je odgonetnuo da li agencija ima obavezu da obavesti putnike gde se nalazi najbliža zdravstvena ustanova:
- Zaista je stotine inputa da bi se jedan turistički aranžman organizovao do kraja. Putno osiguranje je bitan element. Naša preporuka, jer to nije bio običaj kod naših putnika, jeste da obavezno to uplate, ne mora u agenciji, može i preko raznih portala. Agencija nije u obavezi da obavesti gde je najbliži lekar, niti da ugovorimo putno osiguranje. Nama je obaveza da ponudimo putno osiguranje, agencije imaju spisak medicinskih ustanova sa kojima osiguravajuća kuća sa kojom radi ima kontakt. Svaka osiguravajuća kuća ima asistentsku kuću u inostranstvu, a ona ima svoje medicinske ustanove sa kojima sarađuje i upućuje putnika, odnosno bolesnika, da bi mogli da mu budu pokriveni troškovi lečenja.
Šobot smatra da je ključ u rešavaju ovog problema u ličnoj odgovornosti:
- Iz moje prakse, ljudi uglavnom pitaju koliko to košta i dajte najpovoljniju polisu. Ovaj problem bih rešila ličnom odgovornošću. Ako nam se nešto dogodi u Grčkoj, kao majka i otac ne možemo gubiti vreme čekajući proceduru osiguravajućeg društva turističke agencije. Imam troje dece, pričam kao roditelj, imala sam slučaj, isti slučaj, ista bolnica, bukvalno isto. Dakle, 30km u dubinu u brdo idete i tamo je pedijatar. Ne smete da gubite vreme, to je ta lična odgovornost. Ne smemo gubiti vreme na to šta će nam reći turistička agencija, da li je njihova obaveza ili nije, već palimo kola i gledamo gde je najbliža ustanova koja može da nam pomogne i reši problem.
Komentari 0
ostavi komentar