Društvo i ekonomija

[ Izvor: N1 ]

30. 05. 2024. 07:00 4

Na tehničkom su vam pokvarili auto: Kako nadoknaditi štetu

Nikola Komatina iz Beograda odvezao je ispravan auto na tehnički pregled, a preuzeo ga je u jedva upravljivom stanju.

U ovlašćenom servisu, gde su vozilo popravljali, su mu rekli da nije jedini kojem se to desilo i da ovakve situacije nisu specifične za neki određeni model automobila. Iz Udruženja za zaštitu potrošača Efektiva kažu da je ovakvu štetu lako dokazati i naplatiti jer se svaki tehnički pregled snima.

Komatina za N1 kaže da je pre tehničkog pregleda auto prošao redovan servis, na kojem je pregledan i nisu uočeni bilo kakvi nedostaci, što piše i u servisnoj knjižici. 

Potom je vozilo odvezao na zakazani tehnički pregled. Posle sat i po vremena pozvali su ga da preuzme auto i rekli da je prošao tehnički. Međutim, napomenuli su da su se pojavile neke indikacije na instrument tabli, da postoje neke greške i ako se to nastavi da odveze aumobil u servis. "Da skinu klemu sa akumulatora", citira naš sagovornik ono što su mu kazali posle pregleda.

- Preuzeo sam vozilo. Kako sam ušao video sam ne samo da je bilo raznih indikacija, brzinomer nije radio i bila je neispravna indikacija za pneumatike. Volan je bio skroz čvrst, gotovo neupravljiv - priseća se Komatina kako je izgledala prošla sreda. 

Auto u takvom stanju odvozi u servis, zabrinut za svoju bezbednost i bezbednost drugih u saobraćaju. Kako kaže, ovlašćeni serviseri su odmah znali o čemu se radi, pošto nije problem s kojim su se prvi put sreli.

- Ispostavilo se da je neispravna elektronika, odnosno da je povezivanje u tehničkom pregledu na putni računar dovelo do izvesnih kvarova. Navodno su mu izbrisali i neku memoriju - kaže Komatina, ističući da tehnički pregled nije stručno odrađen.

U servisu su mu otklonili kvar, a pošto je automobil i dalje u garanciji - popravku nije morao da plati.

Napominje da mu je elektroničar u servisu rekao da je lako moglo da se desi da mu pri tehničkom pregledu "sprže" putni kompjuter, što spada u fizička oštećenja i što garancija ne pokriva. U tom slučaju, vlasnik vozila bi morao da snosi troškove popravke.

Sagovornik N1 kaže da su mu u servisu rekli da se ovakvi kvarovi dešavaju i na drugim modelima i automobilima drugih proizvođača, a da nastaju pri povezivanju na putni računar i neadekvatnom upravljanju njime. 

Kako nadoknaditi štetu?

Udruženje za zaštitu potrošača Efektiva poručuje da uslugu tehničkog servisa pruža ovlašćeno pravno lice i da se na nju primenjuje Zakon o zaštiti potrošača.

- Ako tokom pružanja usluge pružalac načini štetu, dužan je da istu otkloni ili nadoknadi. Ako to ne učini potrošač ima mogućnost da pokrene parnicu u kojoj bi se šteta lako dokazala s obzirom da se svaki pregled vozila snima. To je verovatno jedna od oblasti u kojoj se dokazivanje štete najlakše obavlja - poručili su iz Efektive.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 4

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


In memoriam

Zoran Živković [01.07.2024.]




Video dana

Pomoć stiže

Anketa

Da li treba Dragan Stojković Piksi da ostane selektor Srbije?

Rezultati