Kupio frižider s greškom, pa ga koštao hiljade dinara više | Društvo i ekonomija | Direktno

Web portal Direktno.rs koristi kolačiće i Google analitiku u svrhu merenja i prikazivanja oglasa koji su prilagođeni vama. Kliknite na dugme Prihvatam kako biste pristali na ove postupke i zadržali korisničko iskustvo koje je prilagođeno vama. Saznaj više

Društvo i ekonomija

[ Izvor: Novosti.rs ]

26. 01. 2021. 21:41 0

Kupio frižider s greškom, pa ga koštao hiljade dinara više

Potrošači koji kupuju nove proizvode za koje je jasno naznačeno da se prodaju sa oštećenjem treba da budu veoma oprezni, jer to na kraju može skupo da ih košta.

Ukoliko kasnije iskrsne neki problem sa tim proizvodom, u praksi se uglavnom takva situacija teško rešava sa trgovcem, pišu Novosti. Prema zakonu, kupci takve robe imaju sva prava, osim da reklamiraju konkretan nedostatak sa kojim su upoznati kada su je pazarili. Međutim, ono što je na papiru, uglavnom se ne poštuje u stvarnosti, zato je savet da se kupuju novi proizvodi bez oštećenja.

Građani se često odlučuju da pazare belu tehniku koja je fizički oštećena, zato što je ona jeftinija i do 50 odsto.Zvonko B. iz Barajeva je kupio frižider od jedne poznate kompanije koja trguje belom tehnikom, za koji je trgovac tvrdio da poseduje samo neznatna oštećenja u formi ogrebotina na vratima. Međutim, ispostavilo se da je uređaj neispravan i da ne radi. Zvonko već dve godine pokušava to da dokaže.

- Platio sam ga nešto više od 36.000 dinara i dobio sam garanciju na pet godina. Ispostavilo se da nedostaci nisu samo estetski, što nije moglo da se vidi prilikom kupovine. Vrata su iskrivljena, ne mogu da se zatvore i zato frižider ne hladi, a iz njega curi voda. Podigao nam se i parket - kaže Zvonko.

Zvonko je podnosio reklamacije i trgovcu i proizvođaču, dva puta je ovlašćeni servis probao da popravi frižider i na kraju je konstatovao da je uređaj funkcionalno neispravan. Ni taj zaključak majstora mu nije pomogao. Nije uspeo ni da zameni frižider, niti da dobije nazad svoj novac.

Marko Dragić iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije ističe za "Novosti" da proizvod koji je prodat sa oštećenjem mora da ima svojstvo za redovnu upotrebu i da trgovac u ovoj situaciji nije poštovao zakon. Nedostatak mora da bude jasno naznačen. 

- Kupci takve robe imaju sva prava, osim reklamacije na konkretan nedostatak sa kojim su upoznati. To znači da dobijaju pravo na saobraznost, odnosno zakonsku garanciju od dve godine, a proizvođač i trgovac mogu da daju i komercijalnu garanciju koja je duža od tog perioda. Na sve probleme, nova oštećenja koja se pojave u međuvremenu, mogu da podnose reklamaciju - kaže Dragić.

Potrošač ima dve godine pravo na reklamaciju, odnosno popravku ili zamenu robe, iako nema komercijalnu garanciju. Prodavac mora da odgovori u roku od osam dana na reklamaciju, a u periodu od 15 dana da je reši. Izuzetak su nameštaj i tehnička roba, gde je rok za rešavanje žalbe mesec dana.

Ako trgovac odbije reklamaciju, kupac može da zatraži pomoć Udruženja za zaštitu potrošača da bi lakše ostvario svoja prava.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 0

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se

Ogledalce, ogledalce

Zoran Živković [05.03.2021.]


Video dana

Geto blaster

Anketa

Šta su radili Dijana Hrkalović i Slaviša Kokeza u policiji?

Rezultati