Politika

[ Izvor: N1 ]

20. 01. 2023. 15:22 12

Vučić u kampanji potrošio 704,7 miliona

Kampanja lidera Srpske napredne stranke Aleksandra Vučića za prošlogodišnje predsedničke izbore koštala je 704,7 miliona dinara ili šest miliona evra, dok su svi ostali predsednički kandidati zbirno potrošili 258,7 miliona dinara, pokazuju zvanični podaci Agencije za sprečavanje korupcije. Prema konačnom izveštaju o troškovima izborne kampanje, Vučić je samo za oglašavanje u medijima tokom izborne kampanje koja je trajala svega 29 dana potrošio 559 miliona dinara ili oko 4,8 miliona evra, dok su svi ostali akteri predsedničkih izbora zajedno u te svrhe izdvojili 88 miliona dinara.

Druga najskuplja kampanja za predsedničke izbore, ali znatno skromnija od Vučićeve, bila je ona koju je vodio Zdravko Ponoš. Bivši načelnik Generalštaba Vojske Srbije, koga je podržala najveća opoziciona grupacija stranaka na tim izborima, potrošio je 51,3 miliona dinara, od čega je trošak oglašavanja u medijima iznosio nepunih 20 miliona.

Boško Obradović, Miloš Jovanović, Milica Đurđević Stamenkovski i Branka Stamenković potrošili su na svoje izborne kampanje po nešto više od 46 miliona dinara. Najmanje je koštala kampanja Biljane Stojković, koju je predložila Grupa građana „Moramo“ – 21,6 miliona dinara, iako je na raspolaganju imala 46,1 milion. Preostali neutrošeni novac u iznosu od oko 24,5 miliona dinara Stojković je vratila u republički budžet, piše N1.
Troškovi oglašavanja u kampanji za predsedničke izbore zauzimaju prvo mesto u ukupnim troškovima političkih aktera i čine 67,16 odsto ukupnih troškova u iznosu od 647 miliona dinara, pri čemu dominantnu ulogu imaju troškovi TV oglašavanja. U te troškove spadaju svi izdaci vezani za oglašavanje na televiziji, radiju, u štampanim medijima, a beleži se i rast troškova oglašavanja na internetu i društvenim mrežama.

Kada je reč o prihodima kandidata za predsednika Srbije, najzastupljeniji su prihodi iz budžeta – približno 898 miliona dinara ili 93,15 odsto od ukupnih prihoda i predstavljaju prvi po značaju izvor finansiranja izborne kampanje u 2022. godini. Reizabrani predsednik Srbije Aleksandar Vučić raspolagao je sa skoro 646 miliona dinara iz budžeta, dok su ostali kandidati mogli da računaju na po 46,1 milion.

Najskuplju kampanju za parlamentarne izbore koji su takođe održani 3. aprila 2022. godine vodila je Srpska napredna stranka. Partija na čijem je čelu Aleksandar Vučić potrošila je 321,4 miliona dinara, što je na nivou polovine troškova SNS u izbornoj kampanji 2020. godine.
Po obimu potrošenog novca u izbornoj kampanji sledi Socijalistička partija Srbije sa 236 miliona dinara, a više od sto miliona dinara potrošila je još samo opoziciona koalicija Ujedinjeni za pobedu Srbije – 113,3 miliona. Najštedljiviji u kampanji za izbor narodnih poslanika bili su Suverenisti Saše Radulovića, koji su potrošili tek nešto više od 20 miliona dinara.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 12

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Izbor(i)

Zoran Živković [23.04.2024.]




Video dana

Kornjača akrobata

Anketa

Gde ćete provesti predstojeće praznike?

Rezultati