Slobodno vreme
17. 08. 2025. 07:10 0
Zašto uvek osetite nalet hladnog vazduha kada tokom leta uđete u supermarket? Ništa nije slučajno
Trgovci pažljivo prilagođavaju temperaturu u supermarketima ne samo radi udobnosti, već i kao deo marketinške strategije.
Ulazak u supermarket tokom leta donosi prijatan osećaj osveženja, ali stalno niske temperature u radnjama nisu slučajne, već su rezultat sofisticiranih strategija koje povezuju tehnološke inovacije i psihološke metode s namerom uticaja na odluke potrošača.
Nalet hladnog vazduha koji osetite pri ulasku u supermarket nije slučajan, već je rezultat posebnog sistema zvanog "vazdušna zavesa". Reč je o dugogodišnjem tehničkom rešenju koje stvara nevidljivu barijeru između spoljašnjeg i unutrašnjeg prostora, piše Reader's Digest.
Metoda rashlađivanja supermarketa
Ova vazdušna zavesa ima tri glavne funkcije: održava stalnu temperaturu u radnji sprečavajući ulazak toplog vazduha leti i hladnog vazduha zimi, štiti prostor od insekata, prašine i mirisa spolja, te smanjuje troškove grejanja i hlađenja čineći supermarket efikasnijim u potrošnji energije.
Temeljni razlog za hladnoću u supermarketima leži u očuvanju sigurnosti i kvalitete hrane. Celi sistem, poznat kao logistika hladnog lanca, osigurava da proizvodi od farme do polica ostanu na optimalnoj temperaturi. Mlečni proizvodi, voće i povrće zahtievaju temperaturu između 2 i 4 stepena Celzijusa, dok se smrznuta hrana čuva na -18 stepeni Celzijusa ili niže.
Osim toga, sami rashladni uređaji generišu veliku količinu toplote, zbog čega klimatizacijski sistem cele radnje mora da radi jače kako bi uravnotežio temperaturu i sprečio preopterećenje opreme. Hladniji vazduh u prolazima stoga je dobar znak da supermarket ozbiljno brine o sigurnosti hrane i efikasnom upravljanju klimom.
Udobnost podstiče kupovinu
Osim tehničkih razloga, temperatura je i moćan marketinški alat. Neke teorije pokazuju da hladniji vazduh sprečava osećaj zagušljivosti, čineći boravak prijatnijim i podstičući kupce da duže pregledavaju police, što vodi većem broju neplaniranih, impulsivnih kupovina.
Međutim, novija istraživanja otkrivaju složeniju sliku. Studije pokazuju da previše hladno okruženje može izazvati neprijatnost i naterati kupce da požure. S druge strane, blago toplija, ali prijatna atmosfera (između 20 stepeni Celzijusa i 24 stepeni Celzijusa) može podstaći osećaj društvene bliskosti i poverenja.
Jedna naučna studija pokazala je da više temperature smanjuju sklonost kupaca da se oslanjaju na poznate brendove, što dovodi do povećane prodaje brendova koje su trgovcima isplativije.
Komentari 0
ostavi komentar