Slobodno vreme

A.I

17. 08. 2025. 07:10 0

Zašto uvek osetite nalet hladnog vazduha kada tokom leta uđete u supermarket? Ništa nije slučajno

Trgovci pažljivo prilagođavaju temperaturu u supermarketima ne samo radi udobnosti, već i kao deo marketinške strategije.

Ulazak u supermarket tokom leta donosi prijatan osećaj osveženja, ali stalno niske temperature u radnjama nisu slučajne, već su rezultat sofisticiranih strategija koje povezuju tehnološke inovacije i psihološke metode s namerom uticaja na odluke potrošača.

Nalet hladnog vazduha koji osetite pri ulasku u supermarket nije slučajan, već je rezultat posebnog sistema zvanog "vazdušna zavesa". Reč je o dugogodišnjem tehničkom rešenju koje stvara nevidljivu barijeru između spoljašnjeg i unutrašnjeg prostora, piše Reader's Digest.

Metoda rashlađivanja supermarketa

Ova vazdušna zavesa ima tri glavne funkcije: održava stalnu temperaturu u radnji sprečavajući ulazak toplog vazduha leti i hladnog vazduha zimi, štiti prostor od insekata, prašine i mirisa spolja, te smanjuje troškove grejanja i hlađenja čineći supermarket efikasnijim u potrošnji energije.

Temeljni razlog za hladnoću u supermarketima leži u očuvanju sigurnosti i kvalitete hrane. Celi sistem, poznat kao logistika hladnog lanca, osigurava da proizvodi od farme do polica ostanu na optimalnoj temperaturi. Mlečni proizvodi, voće i povrće zahtievaju temperaturu između 2 i 4 stepena Celzijusa, dok se smrznuta hrana čuva na -18 stepeni Celzijusa ili niže.

Osim toga, sami rashladni uređaji generišu veliku količinu toplote, zbog čega klimatizacijski sistem cele radnje mora da radi jače kako bi uravnotežio temperaturu i sprečio preopterećenje opreme. Hladniji vazduh u prolazima stoga je dobar znak da supermarket ozbiljno brine o sigurnosti hrane i efikasnom upravljanju klimom.

Udobnost podstiče kupovinu

Osim tehničkih razloga, temperatura je i moćan marketinški alat. Neke teorije pokazuju da hladniji vazduh sprečava osećaj zagušljivosti, čineći boravak prijatnijim i podstičući kupce da duže pregledavaju police, što vodi većem broju neplaniranih, impulsivnih kupovina.

Međutim, novija istraživanja otkrivaju složeniju sliku. Studije pokazuju da previše hladno okruženje može izazvati neprijatnost i naterati kupce da požure. S druge strane, blago toplija, ali prijatna atmosfera (između 20 stepeni Celzijusa i 24 stepeni Celzijusa) može podstaći osećaj društvene bliskosti i poverenja.

Jedna naučna studija pokazala je da više temperature smanjuju sklonost kupaca da se oslanjaju na poznate brendove, što dovodi do povećane prodaje brendova koje su trgovcima isplativije.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 0

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Polazna tačka

Zoran Živković [11.08.2025.]




Video dana

Nemam zamerki

Anketa

Da li će Aleksandar Vučić ispuniti zahtev studenata i raspisati vanredne izbore?

Rezultati