Slobodno vreme
27. 07. 2024. 06:46 1
Zašto se automobil najčešće zapali u vožnji
Velike vrućine reflektuju se na sve sfere naših života. I dok svakodnevno govorimo o zaštiti od toplotnog talasa, visokih temperatura i dehitracije, pitanje je i kako vrućina šteti automobilima.
Vrućina najviše šteti unutrašnjosti automobila, kaže automehaničar Aleksandar Ivić, a sve komponente su izložene velikim temperaturama, kada je automobil zatvoren i parkiran.
- Ono što možemo da uradimo kako bismo zaštitili automobil jeste da nađemo sklonište, recimo ispod drveta, negde gde je hlad ili da postavimo neku zaštitu sa unutrašnje strane vozila. Vrelina utiče i na lak i boju, to dugoročno ostavlja posledice. Takođe na mat boje, bledi enterijer automobila... - istakao je Ivić.
Više intervencija na automobilima ipak ima u zimskom periodu, mada, navodi sagovornik N1, nije velika razlika ni leti.
- Mnogo problema ima i sa hlađenjem i rashladnim sistemom motora, koji je izložen visokim temperaturama. Sve mora da radi savršeno kako bi se automobil ohladio i kako ne bi došlo do oštećenja na motoru - ističe on.
Takođe, i kočnice su jako izložene, jer se teže kočioni sistem rashlađuje na visokim temperaturama. A kako dodaje Ivić, i klima uređaji su opterećeni na visokim temperaturama, pa klima uređaji treba da budu u savršenom stanju.
Kolika je mogućnost da se automobil zapali na visokim temperaturama
- Najveći uzrok da se automobil zapalli je neispravnost u električnim instalacijama automobila. Čim je automobil opterećen radom klima uređaja, samim tim i električne instalacije trpe. Ukoliko postoji curenja ulja na motoru, ili goriva, i to može biti uzrok paljenja automobila - kaže automehaničar.
On je objasnio i da rad klime utiče na potrošnju goriva. Sve, kaže, zavisi od veličine automobila i kubikaže.
- Otprilike pola litra do litar može da poraste potrošnja goriva uz uključen klima uređaj.
Komentari 1
ostavi komentar