Život

[ Izvor: NIN ]

21. 02. 2024. 10:42 3

"Ljudi su slali oproštajne poruke": Putnici na letu za Diseldorf prošli kroz PAKAO

"Sve je bilo u redu na početku. Smestili smo se, poleteli. Niko nije slutio da nešto može da se dogodi. Hteo sam da napravim stori kao i svi drugi, snimak uzletanja, kada se desio jak udarac. Avion se tresao skoro pet minuta", ovim rečima Branko Vukašin počinje razgovor za NIN. Inače, on je bio jedan od 106 putnika na letu Er Srbije, koji je 18. februara vraćen na beogradski aerodrom usled vidnih oštećenja nastalih prilikom poletanja.

Vukašin, koji često putuje na relaciji Beograd - Diseldorf, kaže da su svi putnci ostali vezani na svojim mestima, te da se nije stvarala panika neposredno nakon neuobičajenog zvuka i propratnog potresa, iako je počeo da se oseća strah među prisutnima. Ono što je sve začudilo, jeste da im se niko iz posade nije obratio gotovo 15 minuta od tog udarca, naročito što su svi shvatili da nije reč o tek nekakvoj turbulenciji, već da nešto zaista nije bilo u redu.

- Nakon nekih 15 minuta, a možda i pre, ostali smo bez svetla u avionu i na krilima se više nije videla nikakva signalizacija. Gledali smo kroz prozor, meškoljili se, pričali šta može da se desi. Ali se tu već stvorila neka blaga panika. Iza mene je baš sedeo dečko koji je imao napad panike, bio je prvi ili drugi put u avionu. Toliko se uplašio, a niko nije izašao da nas smiri. Tu smo već osetili da nemamo podršku i da nemamo sa kime da porazgovaramo - priča on za NIN, pa dodaje:

- Tek posle neke naše reakcije, rekli su da smo prilikom uzletanja udarili u nešto i da ćemo morati da se vratimo za Beograd, i to je sve što nam je rečeno. Slažem se da možda nisu trebale neke dodatne informacije da se govore da se ne bi širila panika, ali to nije bilo dovoljno, s obzirom na to da smo sedeli u mraku, dok su oni sa nekim baterijskim lampama gledali kroz bočne prozore na krila. Pilot se u jednom momentu oglasio. Veoma nerazgovetno je pričao i slabo je govorio engleski, što nas je sve dodatno uzbunilo, nismo znali šta se dešava.

Kako navodi, avion je uveliko uzleteo na određenu nadmorsku visinu na kojoj je bio mrkli mrak, a pored nestanka svetala i pojave i paljenja "senzora za izlazak nalik onima što se uključe u lokalima kada nestane struje", i klima uređaj je prestao da radi.

- U jednom trenutku smo samo osetili da nam je samo užasno toplo u avionu, ništa nam nije davalo osećaj sigurnosti. Naravno da su se već tu neki ljudi uplašili i počela je vika putnika - recite nam šta se dešava! Kažite nam bilo šta, da li ćemo bezbedno da sletimo? Onda je naišla stjuardesa, baš je bila tu kod mog sedišta i pričala je sa putnicima iza mene koji su ponavljali pitanje da li je sve u redu, na šta je ona odgovarala da jeste. Međutim, po izrazu njenog lica i govoru primetili smo da je i ona sama uplašena i da možda čak ne zna tačno šta se desilo - govori Vukašin.

"Ljudi su slali oproštajne poruke, uključivali su telefone samo da se na sekund jave svojima"

- Odjednom se stvorila ta neka panika, ljudi u se uplašili za svoje živote, ipak smo bili iznad zemlje. Praktično do samog kraja nismo znali šta se desilo, da bi se onda oglasio šef posade, koji je takođe bio krajnje neprofesionalan. Uopšte nas niko nije smirivao. Rekao je da ćemo da proletimo pored kontrolnog tornja, na veoma niskoj visini, 60-100 metara kako je već objasnio, kako bi oni ustanovili da li nam se od udarca nešto desilo sa točkom odnosno da li uopšte može da se otvori. I onda ako to sve bude u redu, onda ćemo da se vratimo nazad i oni će dobiti signal da mogu da slete. Kada je ta informacija došla do nas, shvatili smo da se desilo mnogo toga što ne znamo - kaže sagovornik.

Vukašin potom opisuje te najdramatičnije minute iz kabine aviona.

- Verujte mi, to je bilo da srce stane. Ljudi su slali oproštajne poruke, uključivali telefone samo da se na sekund jave svojima da ne znaju da li će sleteti, da li će biti sve u redu. Borili su se za sebe, mislili su na druge. Došlo je do momenta da su počeli da se ljube i pozdravljaju. Šta je prolazilo kroz njihove glave, njihova srca, ja stvarno ne znam. Kad smo sleteli, ćutali smo u tom mraku. Oko nas vatrogasci, video sam penu. Onda je šef posade rekao da uzmemo naše stvari i da brzo napustimo avion. Doslovno je rekao - brzo! Ne mogu da vam objasnim koja je bila panika u tom momentu. Ljudi su izvlačili kofere, udarali jedni druge u glavu. Ja sam sedeo mirno. Video sam da smo sleteli, na zemlji smo. Jedino što je sledeće moglo da se desi jeste da se zapalimo, eksplodiramo, ali nisam smeo o tome da razmišljam - priča on.

Ovaj putnik za Diseldorf navodi da su putnici tek kada su izašli i videli avion spolja, shvatili da celu situaciju.

- Bili smo ponovo na tlu, mogli smo da se zagrlimo, da pozovemo najmilije i da kažemo da je sve u redu - priča Vukašin.

Kako kaže, putnike su tek dan kasnije stigle emocije, dok od prijatelja dobijaju poruke kako "treba da slave svoj drugi rođendan". On smatdra da je ovo definitivno bio propust same posade. Kaže i da ih je Er Srbija smestila u hotel, one koji su želeli. Vukašin je u ponedeljak odleteo za Diseldorf drugim letom Er Srbije.

- To je sve što su oni uradili. Dobili smo snimak kontrole leta i posade u kojem se oni ubeđuju - kontrola leta kaže idite na D6, on je uporno insistirao da može na D5 da uzleti. To je kraća staza od 1.200 metara. I on je uzeo u ruke nas 111 ukupno i usudio se da tek tako poleti. Pilot je to sve propustio. I on i kopilot. Bili smo u opasnosti. Najviše bih voleo da nije bilo tako. Veoma smo alergični na izjavu da nismo bili u opasnosti i svuda ćemo demantovati i reagovati veoma oštro. Hvala Bogu, a hvala opet i tom pilotu koji je smogao snage i na kraju je ispravio svoju grešku. Spasio nas je, ali ne smemo ćutati. Nas 5.000 ili 10.000 evra što oni nude neće izvući u životu, jer ćemo pamtiti i pričati o ovome svima. Gonićemo ih dok ne budu odgovarali, da im se oduzme dozvola, da ne mogu više ni autom da upravljaju - zaključuje Vukašin.

Istraga u toku

Istragu o avionu Er Srbije, koji se u nedelju zbog nezgode tokom poletanja za Diseldorf vratio na aerodrom, vodi Centar za istraživanje nesreća u saobraćaju (CINS) i oni taj slučaj za sada tretiraju kao ozbiljnu nezgodu, javila je Radio-televizija Srbije. Iz CINS su najavili da će se nakon okončanja predistražnih radnji oglasiti zvaničnim saopštenjem, kao i da još kompletiraju uviđaj na licu mesta i istražuju same okolnosti incidenta, a tek nakon toga videće da li će slučaj biti karakterisan kao udes ili će se i dalje tretirati kao ozbiljna nezgoda.

Kako se navodi, istražitelji čekaju da dođu ljudi iz brazilske kompanije, proizvođača aviona "Embrajer", koji će pomoći u istrazi i analizi oštećenja letelice.

Pored CINS, u istragu će biti uključene i međunarodne organizacije, jer je Er Srbija avion iznajmila od grčke kompanije.

I Više javno tužilaštvo (VJT) u Beogradu zatražilo je od policije da utvrdi šta se dogodilo u nedelju uveče na beogradskom aerodormu "Nikola Tesla". VJT je saopštilo da je uputilo Upravi kriminalističke policije zahtev za prikupljanje obaveštenja povodom događaja od 18. februara kada je avion sa 106 putnika, "u fazi preleta izašao sa poletno-sletne staze i udario u antene/svetla da bi potom prinudno sleteo na aerodrom Nikola Tesla".

- Policiji je naloženo da utvrdi šta se kritičnom prilikom dogodilo, kao i da se identifikuje eventualno odgovorno lice - piše u saopštenju, u kome se dodaje da je Tužilaštvo je u zahtevu policiji ukazalo i da je potrebno "da se obave razgovori sa zaposlenima u Kontroli leta, sa pilotom i posadom aviona".

Kompanija Er Srbija je objavila u utorak da prekida saradnju sa grčkom aviokompanijom Maraton erlajnz, koja je realizovala ovaj let. Kako su naveli, kompanija u potpunosti sarađuje sa pomenutim organima u istrazi koja se sprovodi, a vazduhoplovne vlasti Grčke takođe će sprovesti svoju istragu.

- Bez obzira na rezultate pomenute istrage, Er Srbija je obavestila Maraton erlajnz da sa tom kompanijom raskida saradnju, tako da već od danas, 21. februara 2024. godine, nijedan let Er Srbije više neće biti obavljen letelicama te grčke kompanije. Letovi koje je trebalo da obavi Maraton erlajnz biće raspoređeni na druge avione u floti, da bi se održao kontinuitet saobraćaja - navodi se u saopštenju Er Srbije.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 3

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Primopredaja

Zoran Živković [17.06.2024.]




Video dana

Univerzalni problem

Anketa

Da li ste zadovoljni igrom Srbije protiv Engleske?

Rezultati