Svet
25. 07. 2025. 08:36 2
Lidl pod lupom zbog spornog sniženja, kupci dovedeni u ZABLUDU
Nemačko udruženje za zaštitu potrošača (Verbraucherzentrale Hamburg) podnelo je tužbu protiv Lidla zbog reklamne kampanje u kojoj je diskont najavio "najveće sniženje cena u svojoj istoriji".
Prema navodima u tužbi, reklamni slogan je obmanjujući i stvara nerealna očekivanja kod potrošača.
Lidl je krajem maja objavio da trajno snižava cene za više od 500 proizvoda, koristeći slogan "Odmah trajno 500 proizvoda povoljnije". Međutim, potrošačke organizacije i stručnjaci tvrde da se radi o manipulativnom marketingu, jer Lidl nije objavio jasan spisak tih proizvoda, niti su sniženja zaista značajna.
- Ne zna se tačno koji su proizvodi sniženi, ni za koliko procenata. Ako se već barata konkretnim brojkama u oglašavanju, one moraju biti proverljive - izjavio je Armin Valet iz udruženja za zaštitu potrošača u Hamburgu.
Manje sniženja nego što se tvrdi
Prema analizi aplikacije za upoređivanje cena Smhaggle, koja se bazira na više od 640.000 računa, sniženo je u proseku tek oko 270 proizvoda. Kod skoro dve trećine tih artikala, sniženje je bilo između 0 i 10 odsto, dok je samo svaki osmi proizvod bio snižen više od 20 odsto. Ukupna ušteda po kupovini iznosila je u proseku svega 2 odsto.
Profesor Štefan Rišen, stručnjak za maloprodaju sa Univerziteta u Hajlbronu, nazvao je Lidlovu kampanju "nespretnom", navodeći da je u jednoj prodavnici nabrojao svega oko 300 sniženih artikala.
- Kada potrošači čuju brojku od 500 proizvoda, oni očekuju mnogo više - rekao je.
Lidl: Brojke su tačne, nema obmane
Iz Lidla su odbacili kritike i saopštili da se broj od 500 odnosi na sve artikle koji su sniženi širom Nemačke, i to kako na nacionalnom, tako i na regionalnom nivou. Ipak, te informacije su kupcima dostupne tek u fusnotama.
I pored kritika i realno male uštede, Lidlov marketinški potez nije prošao nezapaženo, nakon njihove objave i ostali veliki trgovinski lanci počeli su da prilagođavaju cene.
Komentari 2
ostavi komentar