Svet

[ Izvor: Biznis.rs ]

02. 07. 2025. 23:04 0

Stellantis upozorio na zatvaranje fabrika zbog nedovoljne prodaje električnih vozila i prestrogih zahteva EU

Električna vozila se ne prodaju kako je planirano, a evropski ciljevi za smanjenje emisije ugljen-dioksida su nedostižni – to preti zatvaranju fabrika automobila, upozorio je šef grupe Stellantis u Evropi.

- Nekoliko meseci nas deli od tragedije - rekao je Žan-Filip Imparato (Jean-Philippe Imparato) tokom posete fabrici svoje grupe u Ordenu na severu Francuske, gde 2.600 zaposlenih proizvodi mala komunalna vozila za brendove Citroen, Peugeot, Fiat i Opel.

On je na konferenciji u Donjem domu italijanskog parlamenta u Rimu izjavio da bi Stellantis mogao da se suoči s kaznama i do 2,5 milijardi evra u naredne dve do tri godine ukoliko ne ispuni stroge ciljeve Evropske unije u vezi sa prosečnim emisijama ugljen-dioksida, pipe Reuters.

Kako bi izbegla te kazne, kompanija bi, prema njegovim rečima, morala da udvostruči prodaju električnih vozila, što je ocenio kao nemoguće, ili da značajno smanji proizvodnju automobila koji imaju motor sa unutrašnjim sagorevanjem.

Automobilska industrija uspešno je lobirala da se kazne za emisije ne računaju isključivo za 2025, već kumulativno za period 2025-2027, ali Stellantis ocenjuje da su ciljevi i dalje nedostižni bez značajne regulatorne fleksibilnosti.

Ako se regulativa u Evropskoj uniji ne promeni značajno do kraja ove godine, „moraćemo da donesemo teške odluke“, upozorio je Imparato.

On je u odvojenom saopštenju naveo da Stellantis podržava predloge za stvaranje nove kategorije manjih automobila u Evropi čija bi cena bila manja od 15.000 evra.

Imparato je pomenuo eventualno zatvaranje fabrika u Francuskoj, Italiji, Španiji, Velikoj Britaniji, koje moraju da ispune cilj za smanjenje emisije ugljen-dioksida, poput fabrika u Nemačkoj ili Poljskoj.

Evropska komisija je postavila ambiciozan cilj za prodaju novih, potpuno električnih vozila do 2035. godine, ne samo za automobile već i za male i velike kombije koji troše dizel.

Direktor Stellantisa za Evropu nije precizirao koji su pogoni posebno ugroženi ili eventualno modeli vozila.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 0

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Kofer, izdanje drugo

Zoran Živković [02.07.2025.]




Video dana

Zbunjena mačka

Anketa

Ko je kriv za nerede na protestu?

Rezultati