Svet
19. 04. 2025. 20:08 0
TikTok je toliko popularizovao Dubai čokoladu: NESTAŠICA PISTAĆA u svetu
Promocija proizvoda na društvenoj mreži TikTok je sada dovoljno moćna da utiče na poljoprivrede velikih država, kao što su Sjedinjene Američke Države i Iran, barem kada je u pitanju promocija i potražnja za slatkišima.
Dubai čokolada, čiji sastojak su i pistaći, postala je neverovatno popularna nakon serije video-zapisa na društvenim mrežama. Prvi video-zapis na kojem se ova čokolada hvali je objavljen krajem 2023. i otada ima 120 miliona pregleda, a gde su drugi video-zapisi posvećeni ovom slatkišu.
Posledica ovog jeste svetska nestašica pistaća kao osnovnog sastojka Dubai čokolade, a pistaći se uglavnom uzgajaju u SAD-u i Iranu. Žil Heking iz britanske kompanije za trgovinu orašastim plodovima CG Hacking je izjavio za poslovni list Financial Times da su cene pistaća za godinu dana porasle sa 7,65 dolara na 10,30 dolara po funti (400 grama).
Ovaj orašasti plod je i pre povećanja potražnje za Dubai čokoladom postao redak zbog loše prošlogodišnje žetve u Americi kao vodećoj svetskoj izvoznici pistaća. Urod jeste bio manji nego inače, ali je bio kvalitetniji, zbog čega se uglavnom prodavao kao celi orašasti plod, još uvek u ljusci. To je značilo nestašicu jezgra koja se koriste za proizvodnju popularne čokolade.
Iran je u međuvremenu, od oktobra prošle godine do marta izvezao u Ujedinjene Arapske Emirate 40 odsto više orašastih plodova nego u prethodnih 12 meseci.
Sastojci Dubai čokolade su mlečna čokolada, kadaif i pistaći. Emiratska kompanija Fix je njen tvorac, a nakon toga su počeli da je proizvode drugi veliki proizvođači čokolade, poput Läderacha i Lindta. Međutim, sada se bore da zadovolje globalnu potražnju.
Čarls Žandro, generalni direktor grupacije Prestat, u čijem je vlasništvu nekoliko luksuznih britanskih brendova čokolade, izjavio je za Financial Times da je potražnja za ovom čokoladom iznenadila industriju. Kako je rekao, oseća kao da se pojavila niotkuda. Navodno pojedine trgovine već ograničavaju koliko se može kupiti Dubai čokolade, što je dokaz uticaja influensera na TikToku, piše list Guardian.
Komentari 0
ostavi komentar