Svet

[ Izvor: Mediji ]

13. 01. 2025. 12:23 2

Drastičan pad prodaje električnih vozila

Prodaja vozila na isključivo električni pogon u Japanu je u 2024. godini pala za čak 33 posto. To je prvi pad prodaje EV u toj zemlji u poslednje četiri godine.

Kuriozitet je da je u Zemlji izlazećeg sunca, u kojoj je se svake godine proda preko četiri miliona vozila, prošle godine kupce našlo samo 59.736 električnih automobila.

Poređenja radi, ukupna prodaja svih vrsta automobila u 2024. u Japanu je pala za sedam i po odsto u odnosu na prethodnu godinu i iznosila je 4,42 miliona.

Činjenica da EV zauzimaju jedva nešto više od jednog procenta na japanskom tržištu uglavnom se pripisuje visokom stepenu razvoja hibrida i njihovoj popularnosti među stanovništvom.

Iza opšteg pada prodaje automobila u 2024, osim pritiska koji inflacija vrši na novčanik potrošača, nalazi se i kaznena obustava proizvodnje, koju je naredila država zbog falsifikovanja testova performansi vozila.

Zabrana proizvodnje se odnosi na nekoliko modela Tojote, ali pre svega na proizvođača malih, jeftinih porodičnih automobila kompaniju Daihacu, koja se nalazi u sastavu grupe Tojota. Pošto ona delovima snabdeva i Mazdu i Subaru i ove dve fabrike su bile prisiljene da smanje proizvodnju.

Više od drugih japanskih proizvođača u izradu vozila na isključivo električni pogon je uložio Nisan, koji je prvi na svetu započeo masovnu produkciju jednog električnog automobila - bio je to model "lif". Otud nije čudno da upravo Nisan drži polovinu japanskog tržišta te vrste vozila.

Problem je, međutim, što je taj tržišni lider u 2024. godini iskusio pad u prodaji električnih automobila od čak 44 posto i stao na cifri od samo 30.749 prodatih četvorotočkaša.

Kada su u pitanju vozila na isključivo električni pogon najveći svetski proizvođač i prodavac vozila Tojota kasni ne samo za Nisanom, već i Hondom i  Micubišijem. Ona je prošle godine u Japanu našla vlasnike za samo 2.038 svojih električnih automobila, što je pad od oko 30 posto.

Ovde, međutim, treba napomenuti da japanski proizvođači automobila više napora ulažu u prodaju svojih električnih modela u inostranstvu, pre svega u Kini i drugde gde postoje znatne subvencije za kupce, nego kod kuće.

Interesantno je i da su u prošloj godini u dalekoistočnoj ostrvskoj državi porast u prodaji električnih vozila u odnosu na 2023. zabeležili proizvođači iz susednih zemalja - kineski BYD, koji je privukao 2.223 kupca (porast od čak 54 posto) i južnokorejski Hjundai, sa (samo) 607 prodatih jedinica (porast od 24 odsto).

Ove dve kompanije su (s električnim modelima) tek ušle na japansko tržište u 2022. i 2023. godini i nadaju se da, u uslovima koje diktiraju inflacija i opšti pad potrošnje stanovništva, mogu da privuku japanske mušterije modelima čije su cene između 20 i 25 hiljade dolara.

Tim jeftinijim modelima one bi mogle da uskoro u prodaji pristignu Teslu, najuspešnijeg stranog prodavca električnih automobila u Japanu, koji u ostrvskoj carevini godišnje udomi oko pet hiljada vozila.

Inače, vodeći kineski proizvođač električnih vozila BYD u 2024. je prodao 4,27 miliona četvorotočkaša u sopstvenoj zemlji i inostranstvu, što je porast od čak 41,2 odsto.

Tokio već trpi pritisak američkih diplomata, koji mu sugerišu da uvede (visoke) carine na kineske automobile, jer, po njima, proizvođači iz najmnogoljudnije zemlje sveta uživaju državne subvencije, što im daje nefer prednost u tržišnoj utakmici.

To znači da bi BYD uskoro, pored percepcije japanskih potrošača da su domaći automobili kvalitetniji od kineskih, mogao da se suoči i s velikim administrativnim preprekama koje bi poništile veliku privlačnost njegovih vozila - nisku cenu.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 2

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Brisanje stvarnosti

Zoran Živković [13.01.2025.]




Video dana

Njam njam

Anketa

Da li će SAD zaista uvesti sankcije NIS-u?

Rezultati