Srbija

[ Izvor: Beta ]

07. 07. 2025. 14:12 1

U tunelu Munjino brdo umesto automatskog praćenja - organizovano dežurstvo

Deonica auto-puta E-763 "Miloš Veliki" od Pakovraće do Požege puštena je u saobraćaj iako u tunelu Munjino brdo nije završen sistem automatskog praćenja, kako predviđaju dva pravilnika o upravljanju i bezbednosti u tunelima, pa je organizovano dežurstvo svih nadležnih službi, piše Insajder.

Ipak, da bi sve formalno bilo po zakonu, Vlada je 21. juna donela uredbu kojom je moguće otvaranje tunela i bez automatskog praćenja, uz 24-časovna neprekidna dežurstva.

Ostalo je još da se urade i funkcionalno-tehnička ispitivanja, odnosno ispitivanja ispravnosti puta i opreme, a po uredbi rok za to je 90 dana.

U "Putevima Srbije" uveravaju, međutim, da je stalni nadzor uz neprekidna dežurstva dovoljna garancija bezbednosti.

- U tom periodu prema toj uredbi biće angažovane stručne službe da dežuraju 24 sata ispred i iza oba ova tunela da imamo sigurnost od tih stručnih službi. U tim stručnim službama biće dežurne vatrogasne jedinice, saobraćajna policija, hitna pomoć, Putevi Srbije, svi izvođači i podizvođači koji su radili na opremanju i ispitivanju ovog tunela - rekao je pre nekoliko dana za Insajder inženjer Miodrag Poledica.

Dodao je da su "napravljena dežurstva, da imaju raspored ko će gde biti i šta je čija odgovornost".

Na pitanje Insajdera zašto su "Putevi Srbije", kao investitor, uopšte insistirali da se nezavršen put pusti u probni rad, direktor tog preduzeća Zoran Drobnjak odgovorio je "da ono što nije završeno može da se završi, ali tako da istovremeno ne utiče na bezbednost saobraćaja".

Odgovarajući na pitanje da li je uredba "poništila" pravilnike Drobnjak je odgovorio da je "zbog toga probni rad".

- Ljudi će tu dežurati i kad prođe sve, kad sve uradimo, oni će dalje biti tu da kontrolišu da je tunel bezbedan. I kad se bude ta funkcionalnost uradila, oni će biti tu - naveo je Drobnjak.

Istakao je da je on taj koji je insistirao da se auto-put pusti u saobraćaj, kako bi građani putovali kraće i bezbednije, nego do sada.

- Saobraćaj će ići u obe cevi. Prolazi juli, avgust kad ima mnogo saobraćaja, to pustimo za saobraćaj, onda u septembru kad se smanji saobraćaj, kad se svi vrate s mora, onda ispitamo jednu cev, pa drugu cev - zatvorimo jednu cev, pa saobraćaj ide u drugu cev - objasnio je Drobnjak.

Važno je, prema njegovim rečima, "da sve bude bezbedno za učesnike u saobraćaju i da stignu do mora, da stignu do Zlatibora da stignu građani iz Republike Srpske, iz Crne Gore, do svoje kuće i do svoje firme pola sata ranije, pod brojem jedan je bezbednost", rekao je Drobnjak.

Na pitanje da li je bezbedno, bez obzira što Pravilnik predviđa drugačiju proceduru Drobnjak je odgovorio rečima "kakav Pravilnik, sve je bezbedno".

Deonica Pakovraće - Požega, koja je juče puštena u saobraćaj, duga je oko dvadeset kilometara, a nalazi se na trasi čija je izgradnja dogovorena 2017. godine.

To je najduže građena deonica te dužine poslednjih godina - sa brojnim mostovima i dva duga tunela.

Po međudržavnom sporazumu sa Kinom, Putevi Srbije i država kao finansijer potpisali su za tu deonicu komercijalni ugovor sa kineskom kompanijom "CCCC", a za stručni nadzor je zadužena firma CPL.

Tehnički pregled obavlja komisija beogradskog Zavoda za veštačenja, koja o završetku radova treba da da pozitivnu ocenu, dok su građevinski inspektori, pre puštanja u probni rad, u obavezi da izdaju potvrdu da je put završen u konstruktivnom smislu.

CCCC je javnosti poznata, jer je bila i jedan od glavnih izvođača na modernizacije železnice od Novog Sada do Subotice, projekta u okviru kog je rekonstruisana i zgrada novosadske Železničke stanice.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 1

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Blokader

Zoran Živković [07.07.2025.]




Video dana

Babuška jaje

Anketa

Ko je kriv za nerede na protestu?

Rezultati