Srbija
21. 08. 2025. 07:07 4
Mesec i po dana od spektakularnog otvaranja, a počelo zatvaranje tunela Laz: Niko ne zna šta se radi
Mesec i po dana od spektakularnog otvaranja deonice auto-puta Pakovraća-Požega, počelo je zatvaranje tunela Laz. Saobraćaj će više od mesec dana funkcionisati naizmeničnim korišćenjem jedne tunelske cevi. Ali, niko ne zna šta se u tunelu radi.
Iako je otvoren pre manje od dva meseca, na auto-putu Miloš Veliki, od Pakovraće do Požege, konstantno se izvode radovi u tunelima. Sada su Putevi Srbije, saopštili da počinju radovi na obe tunelske cevi tunela Laz zbog radova na putu. Ali, ne i kakvih radova.
- Ukoliko je tunel zatvoren i saobraćaj se pušta na skoro tri kilometra dužine, kroz brdo, gde nemate nijedan izlaz, i oba smera, kao putnik i vozač možete da zaključite da se nalazite u jednom klaustrofobičnom prostoru. Bez nijednog obaveštenja šta se tu radi i kakvi su izlazi. A na 2.750 metara nema nijednog u odnosu na ulaz u tunel - kaže za N1 arhitekta Zdenka Radovanović.
Posle nekoliko godina najavljivanja, početkom jula je otvorena deonica auto-puta ka Požegi. Ali, posle samo osam dana krenuli su prvi radovi u tunelima. I od tada nisu ni prestali.
- U zoni tunela Laz, 21 dan, radovi će se izvoditi u desnoj cevi tunela, dok će se saobraćaj odvijati dvosmerno kroz tehničke službene prolaze u levoj cevi tunela. Drugih 21 dan; radovi će se izvoditi u levoj cevi tunela, dok će se saobraćaj odvijati dvosmerno kroz službene prolaze u desnoj cevi tunela - saopšteno je iz JP "Putevi Srbije".
Problem se pojavio kada se saznalo da se zemlja oko tunela Munjino Brdo sleže zbog klizišta. Ali, i saznanja da je ovo brdo puno vode. Zato inženjeri nisu hteli da potpišu Zapisnik na spisak nezavršenih radova.
- O riziku treba struka da kaže, a ona se već izjašnjavala. Zajednica inženjera se izjašnjavala i upozoravala. Isto tako i Saobraćajni fakultet. Kao i eminentni profesori građevinskih fakulteta koji su davali pojedinačne izjave za medije. Svi su apelovali da se ne čini prekršaj i presedan jer je ogromni rizik za korišćenje ovog puta, koji će biti ko zna koliko dovršavan - objašnjava Radovanović.
Vlada Srbije donela je i uredbu kojom se, kako neki tumače, suspenduje Pravilnik o bezbednosti tunela, uz obavezu da se obezbedi danonoćno dežurstvo hitnih službi - vatrogasaca, policije i medicinskog osoblja.
Komentari 4
ostavi komentar