Srbija
30. 12. 2024. 09:12 3
"Kada će biti otvorena brza pruga Novi Sad - Subotica?"
"Pokret za PREOKRET pita Vladu Srbije i Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i Železnice Srbije zašto brza pruga Novi Sad - Subotica nije otvorena 8. decembra kako je najavljeno? Pre toga otvaranje je bilo najavljeno za novembar. Zašto nije puštena u rad i kada će biti javnost nije obaveštena?", navodi se u saopštenju PzP koje prenosimo u celosti.
"Iako je rečeno da su sve provere urađene i da je sve spremno za otvaranje, pitamo se da li Aleksandar Vučić beži od otvorenih skupova jer se boji nezadovoljstva naroda ili pruga ipak nije dobila sva neophodna odobrenja da je bezbedna? Podsetimo, Aleksandar Vučić je u oktobru prisustvovao testiranju ove deonice pruge od Novog Sada do Subotice koja je trebalo da bude gotova pre šest godina, ali predsednik je tada rekao da se sa završetkom radova poranilo godinu dana. Vest da radovi na izgradnji pruge napreduju brže nego što je to planirano isticali su i sam investitor i izvođači radova, koji su više puta najavljivali da će od decembra biti uspostavljen redovan železnički saobraćaj na ovoj relaciji.
Da će brza pruga Novi Sad - Subotica biti najbrže izgrađena pruga, uveravao nas je pre tačno deset godina tadašnji premijer Aleksandar Vučić, koji je na Svetskom ekonomskom forumu u Kini rekao da nemamo vremena za čekanje, te da izgradnja "ne može da traje 10 godina" i da je njegova molba je da to traje najviše tri godine, a da je kineska strana obećala da će se pridržavati tog roka. Međutim, deset godina je prošlo, pruga i dalje nije otvorena a javnost nema informacije kada će biti. Mađarski mediji objavili su da je izgradnja na teritoriji Mađarske zaustavljena, jer Kinezi ne mogu da naprave sistem osiguranja i kontrole vozova po evropskim standardima.
Pokret za PREOKRET poziva Vladu Republike Srbije i nadležno ministarstvo da se oglasi i obavesti javnost šta je razlog za odlaganje puštanja u rad ove brze pruge. Takođe, javnost nije obaveštena ni koliko je tačno novca utrošeno za ovaj projekat. Pregovori s kineskim izvođačem vođeni su, kao i uvek, iza zatvorenih vrata a cene za izgradnju brze pruge, uključujući renoviranje staničnih zgrada, ugovarale su se "otprilike" i pod velom tajne, što je postao šablon kada su u pitanju dogovori sa kineskim kompanijama", zaključuje se u saopštenju Pokreta za PREOKRET.
Komentari 3
ostavi komentar