Srbija
20. 01. 2021. 16:58 2
Uzbunjivač prijavio Hitnu zbog smrti pacijenta
Uzbunjivač dr Miodrag Branković podneo je prijavu protiv nadležnih u Zavodu za hitnu medicinsku pomoć u Nišu, zbog, kako navod u njoj, propusta u radu što je prouzrokovalo smrtni ishod pacijenta. Ta situacija se dogodila krajem novembra prošle godine, a dr Branković, koji je i sam lekar u ovoj zdravstvenoj ustanovi, obratio se i nadređenima, nadležnoj Zdravstvenoj inspekciji i Ministarstvu zdravlja. Iako, kao uzbunjivač, po zakonu mora da dobije odgovor o prijavi, bez obzira kakav je ishod, ona nije stigla ni od jedne službe kojoj se obratio.
U Zavodu za hitnu medicinsku pomoć u Nišu kažu da se očekuje donošenje zaključka Komisije za unapređenje kvaliteta zdravstvene zaštite koja razmatra sve navode iz prijave zaposlenog zdravstvenog radnika.Iz Ministarstva zdravlja, u čijoj nadležnosti je i Zdravstvna inspekcija još čekamo odgovor.
- Ja sam lično bio u ekipi koja je otišla na teren kada je već četrdesetšestogodišnji muškarac preminuo najverovatnije zbog posledica infarkta, jer 51 minut je čekao na ekipu hitne pomoći. Znate, u svemu je najstrašnije što je tog 28. novembra taj muškarac trebalo da slavi osmi rođendan svoje ćerke. Kada sam to čuo, slomilo me je. Nemoć koju sam osećao, nikada ne mogu da zaboravim i smatram da je to direktno propust nadležnih, jer nisu organizovali posao kako treba - priča nam dr Branković.
Kaže da je supruga preminulog tri puta zvala Hitnu službu, prvi put 44 minuta nakon ponoći, a da je ekipa poslata na teren u 1,25 minuta. Stigla je u 1,34 minuta pedeset minuta nakon tog prvog poziva. Tada je ekipu hitne pomoći u kojoj je bio dr Branković dispečer pozvao da požure, iako su bili na drugom kraju grada i naglasio da čovek umire. Kako tvrdi dr Branković te noći bilo je pet ekipa hitne pomoći.
- Kada smo stigli, pacijent je već preminuo. Pokušao sam reanimaciju, ali na žalost nisam uspeo - dodaje naš sagovornik.
Savest mu nije dala mira i nije želeo da sve tako prođe, te se 3. decembra prijavom obratio zdravstvenoj ustanovi u kojoj radi, a zatim i Zdravstvenoj inspekciji 8. decembra.Još uvek nije dobio odgovora.
- Za ovu situaciju direktno su krivi direktor ustanove, njegova zamenica i dispečer, jer nisu dobro organizovali posao. Dugo već apelujem na Zavod za hitnu medicinsku pomoć da nas je malo, da treba da imamo najmanje sedam ekipa, ukazujem na gubitak ljudskih života, ali nema pomaka. Niko izgleda ne želi da čuje da ljudi umiru - očajan je naš sagovornik.
U Zavodu za hitnu medicinsku pomoć u Nišu, rečeno nam je, kako je direktor Slavoljub Živadinović na odmoru da im se obratimo pismeno, a u odgovoru koji smo dobili je naglašeno da Komisija razmatra sve navode zaposlenog koji je podneo prijavu.
- Komisija za unapređenje kvaliteta zdravstvene zaštite je stručni organ koji se stara o stalnom unapređenju kvaliteta zdravstvene zaštite koja se sprovodi u zdravstvenoj ustanovi. Svaki vid istupanja u javnost, povodom nepotvrđenih navoda samoproglašenog uzbunjivača, predstavljalo bi indirektno vršenje pritiska na rad Komisije Zavoda u procesu odlučivanja - navodi se u odgovoru koji je potpisala pomoćnik direktora dr Snežana Radivojević.
Obratili smo se i Ministarstvu zdravlja u čijoj nadležnosti je zdravstvena inspekcija i odgovor još čekamo.
Komentari 2
ostavi komentar