Region
11. 10. 2024. 21:00 0
Hrvatsko nebo čuvaće mađarski i italijanski lovci
Dok hrvatski piloti ne savladaju francuske "Rafale", mađarski i italijanski borbeni avioni preuzeće zaštitu hrvatskog neba. MIG-ovi zbog toga idu u zasluženu penziju, piše N1 Zagreb.
Hrvatska bi uskoro na nebu mogla da gleda mađarske i italijanske borbene avione. Jer dok hrvatski piloti ne savladaju „Rafale“ na kojima sada lete, vazdušni prostor nadziraće i štititi prve komšije.
Dnevnik Nove TV prvi je saznao da je sporazum o tome i zvanično potpisan.
Dolaskom stranaca u penziju idu MIG-ovi.
- Pri kraju smo pregovora i dogovora, treba promeniti dosta regulative na nivou susednih zemalja, Hrvatske i NATO-a. Sve to ide paralelno i ja bih rekao da smo blizu početka primene sporazuma. Sve bi trebalo da bude dogovoreno do kraja godine - rekao je za Dnevnik Nove TV brigadir i zamenik zapovednika HRZ-a Željko Ninić.
Sporazum su prošlog meseca u ime Ministarstava odbrane Hrvatske potpisali zapovednici ratnih vazduhoplovstava, ali dalje od televizijskih kamera.
O tome nisu izvestili javnost iako se baš o ovakvom nadzoru vazdušnog prostora Hrvatske godinama pregovara.
- Sve ono što dan danas radimo sa svojim lovcima i svojim operativnim centrom, nastaviće se i dalje. Samo neće poletati hrvatski borbeni avioni na uzbunu koja bude od strane NATO-a, nego će to raditi susedne zemlje članice sa svojim avionima - objasnio je Ninić.
Mađarski „Gripeni“ preuzeće severni i kontinentalni deo zemlje, dok će italijanski „Eurofajteri“ imati dežurstvo na Jadranu. MIG-ovi na koje sada država računa broje svoje poslednje dane, pišu mediji.
Baš kao i piloti letove na njima.
Čim Mađari i Italijani preuzmu zaštitu hrvatskog neba i MIG-ovi će u zasluženu penziju. Biće prizemljeni i planiraju da ih izlože na nekoliko lokacija, kao svojevrsni muzejski primerak.
Oni koji će preuzeti njihov posao nadzora i presretanja iz vazduha – ne traže da im se taj angažman i plati.
- Zemlje koje će dati uslugu ne traže zauzvrat nikakve finansijske naknade. To su isti lovci koji čuvaju Mađarsku i Italiju, samo će im područje odgovornosti biti malo prošireno i ne iziskuje nikakve dodatne troškove. To je praksa i drugih evropskih zemalja, koje su u sličnoj situaciji kao Hrvatska - rekao je Ninić.
Svi oni podređeni su pozivima zapovedništva u Španiji. Dok njihove kolege budu odrađivali prve vazdušne zadatke – hrvatski piloti i tehničari moraju da završe obuku na „Rafalima“. Neki od njih i sada se školuju u Francuskoj.
Podsetimo, i Srbija će od Francuske nabaviti avione „Rafal“. Platiće ih 2,7 milijardi evra.
Komentari 0
ostavi komentar