Društvo i ekonomija
06. 02. 2025. 17:00 13
MTS podmuklo podigao cene, korisnicima VEZANE RUKE
Korisnici usluga mobilnog operatora Telekom Srbija ovih dana sa nevericom gledaju u svoje račune. Cene usluga su povećane i to ne malo.
Mobilni operator Telekom Srbija najavio je 1. decembra na svom sajtu novu promenu tarifa za korisnike njihovih usluga, bez direktnog obaveštenja o promeni cena.
"Za sve MTS korisnike od 5. januara 2025. godine važiće paketi iz aktuelne komercijalne ponude" navodi se u vesti koja od 1. decembra stoji na sajtu ovog mobilnog operatora. To, u prevodu, znači da će i postojeći korisnici morati da pređu na nove pakete (najpribližnije onim koje trenutno koriste), a koji su skuplji od sadašnjih. I dogodilo se u prethodnih nekoliko dana, što je izrevoltiralo građane.
Kompanija tvrdi da prelaskom na aktuelnu ponudu "ostaje verna kvalitetu i najboljem korisničkom iskustvu", a cilj je da svim svojim korisnicima "omogući da uživaju u svim pogodnostima ponude u mreži broj 1“. Takođe, dodaju i da se ovim prelaskom korisnicima garantuju prava u skladu sa članom 131. Zakona o elektronskim komunikacijama.
Mnogi su prevideli objašnjenje, a neki i nisu čitali upakovano saopštenje između redova, te su ljuti što ih kompanija jednostavno nije direktno obavestila o poskupljenjima i njihovim pravima.
Promocije koje su nuđene u određena doba godine sada se čine kao da su pravljene podmuklo u skladu sa namerom o povećanju - kako bi se više korisnika privuklo na promociju, a zatim po isteku promotivnog perioda i mnogo više naplatilo.
Jedan fer imejl, sms, ako ne i poziv najave kako bi građani imali pravo da odluče da li će nastaviti da koriste usluge, stran je u poslovanju MTS-a. Kako bi trebalo da izgleda jedno takvo obaveštenje:
Prošlo vreme za raskid ugovora
"Bezbolan" raskid po novčanik sada kada ste videli posledice povećanja na svojim računima danas nije moguć.
- Većina korisnika nije lično obaveštena, iako tvrde da su ih lično obavestili - kaže iz Udruženja za zaštitu prava potrošača Prosperitet Žana Karavezić Krbanjević, koja potvrđuje da s obzirom na to da je proteklo više od 30 dana po obaveštanju od strane kompanije, potrošači sada ne mogu da raskinu ugovor bez plaćanja penala.
Nekadašnji član Zakona koji bi obavezao operatora o direktnom obaveštavanju potrošača obrisan je, te bi bila borba protiv vetrenjača pokušaj da sačuvate svoj novac. Uslov o obaveštenju je tehnički ispunjen MTS-vom obaveštenjem na njihovoj internet stranici.
- Ukinuta je kolektivna tužba, a veće su cene sudskih troškova, tako da je mala verovatnoća da će potrošači sami podneti tužbu - ističe Karavezić Krbanjević i dodaje da je bilo slučajeva da su građani pokušali da sami pronađu pravdu na sudu, ali da je ona retko bila na njihovoj strani.
Komentari 13
ostavi komentar