Društvo i ekonomija
21. 04. 2025. 07:07 3
Inat je proradio: Kako sam POBEDILA Telekom!
U vreme kada u Srbiji cene i komunalije vrtoglavo skaču kao lude, građani se mesecima unazad suočavaju sa raznim operatorima, provajderima i ostalim prodavcima magle. Među njima je Telekom koji je po sistemu APP - Ako prođe - prođe, odlučio da podmuklo "zavuče ruke u džep" svojim korisnicima.
Građani mesecima unazad muče muku sa drastično uvećanim računima u toku trajanja ugovora, zato sam rešila da obelodanim svoje iskustvo i otkrijem na koji način sam uspela da pobedim Telekom Srbija. Biće mi drago da možda time nekome i pomognem.
Kao i mnogi korisnici Telekoma, i ja sam za januar i februar ove godine dobila uvećani račun sa iznosom drastično uvećanim u odnosu na aktivnu ugovornu obavezu bez moje saglasnosti. Čak su otišli toliko daleko da menjaju i tarife. U mom slučaju, sa Omorike 12 prebačena sam na Omoriku S koju nisam tražila niti sam pristala na promenu. Preplavila me je ljutnja i bes zbog nepoštovanja mene kao lojalnog korisnika punih 20 godina.
Da stvar bude još gora, uvećanu cenu sam primetila tek kada mi je stigao račun za februar. I, naravno, propustila sam rok od 30 dana da raskinem ugovor bez plaćanja penala. A sve zbog famozne i sakrivene SMS poruke o kojoj svi sa razlogom bruje, a koja mi je poslala 9. decembra 2024. Drastično veći iznos sam primetila tek u februaru.
Budući da mi je tada istekao promotivni period, razlika u ceni je bila i više nego očigledna da primetim da nešto tu ne štima. Cena po ugovoru bila je 7.669 nakon isteka promo perioda, a meni je račun za februar stigao 8.769. Ostala sam šokirana i u neverici gledala u račun! A onda sam uzela mobilni telefon u ruke i vraćala unazad SMS poruke koje mi je MTS slao. I tako sam pronašla pomenutu poruku u kojoj su vešto sakrili, budući da je spojena sa elektronskim izveštajem o mom mesečnom zaduženju i ispod linka za brzo plaćanje, koji niko ne gleda.
A sama poruka liči na nekakvu reklamu upućenu neograničenom broju ljudi o poboljšanom internetu. Nigde nisu naveli ono što su po zakonu morali, a to je iznos nove cene, kao i pravnu pouku da imamo pravo da se izjasnimo u roku od 30 dana, da ukoliko nismo saglasni raskinemo ugovor bez plaćanja penala. Poruka sadrži i link koji dalje šalje na stranicu zvaničnog sajta MTS-a na kojoj je obaveštenje o "promeni aktuelne komercijalne ponude".
Nakon što sam shvatila da sam prevarena, otišla sam do poslovnice i uložila prvi prigovor. Istovremeno, poslala sam reklamaciju i putem aplikacije. U roku od 8 dana stigao je novi šok! Prigovor je odbijen, a kao razlog navedeno je da sam blagovremeno obaveštena SMS porukom.
Uložila sam novi prigovor na odgovor, ali ponovo sam odbijena! Tada sam odlučila da se obratim za pomoć i savet udruženju Efektiva. Poslala sam im mail i u roku od sat vremena su mi poslali novu reklamaciju gde su jasno navedeni problemi u vezi sa pomenutom SMS porukom i da je u pitanju nepoštena poslovna praksa zabranjena članom 16 Zakona o zaštiti potrošača i članom 131 Zakona o elektronskim komunikacijama.
Poslala sam novi prigovor, ali ponovo u roku od 8 dana usledio je novi "hladan tuš". Odbili su mi i tu reklamaciju napisanu po savetu Zaštitnika potrošača. Kada su mi u poslovnici rekli da se obratim Ratelu za vansudsko rešavanje spora, tada je u meni proradio onaj čuveni srpski inat! Kao neko ko je uvek uporan i veliki borac za pravdu, u mislima mi se vrteo samo jedan potez - da ih prijavim tržišnoj inspekciji i da se obratim za pomoć Ministarstvu informisanja i telekomunikacija! Računala sam da ću tako brže rešiti problem, nego da prikupljam dokumentaciju, pišem obrasce i podnosim žalbu Ratelu.
- Prijaviću vas tržišnoj inspekciji, videćete - rekla sam radniku u poslovnici.
Po izrazu njegovog lica videla sam da se uplašio! Okrenula sam se i otišla, a kada sam stigla kući poslala sam novi prigovor, a u CC dodala i tržišnu inspekciju. Poslala sam mejl Ministarstvu informisanja i telekomunikacija i već sutradan su mi odgovorili da su poslali operatoru da se izjasne na moj prigovor. Narednih 15 dana čekala sam odgovor i malo-malo im dosađivala u poslovnici kako bih proverila da li je prigovor rešen. I naravno, čekali su poslednji 15. dan da reše reklamaciju.
Poslednjeg dana roka za rešavanje prigovora, ponovo sam otišla u poslovnicu i saznala da je konačno rešen prigovor osnovano. Vraćena mi je cena iz ugovora! Mojoj sreći tada nije bilo kraja! Konačno, pravda je pobedila!
Komentari 3
ostavi komentar