Slobodno vreme
12. 07. 2025. 20:37 2
U SRBIJI KRUŽI NOVA SMS PREVARA! Koristi se naziv MTS: Korisnici BESNI - "Kao da ste im dali da vas pokradu"
Internet prevare postoje otkako je internet upotreba postala naša svakodnevica. Mejlovi u kojima advokati tvrde da smo dobili nasledstvo od daleke rođake iz Kejptauna, poziv fantomskih državnih institucija da nismo platili određeni račun, pa sve SMS prevara čiji sadržaj nas podseća da nam ističe mesečna Netflix pretplata ili da nismo pokupili paket koji poslat na našu adresu.
Ovakve poruke uglavnom sadrže link (na koji naravno ne treba kliknuti), a koji navodno vodi na stranicu gde treba da odobrimo zahtev ili da obnovimo pretplatu.
Jedan od najčešćih oblika prevara su SMS poruke u kojima se prevaranti predstavljaju kao korisnikova banka i zahtevaju da se putem linka unesu lični podaci. Korisnici prijavljuju i e-mail poruke koje pozivaju na finaliziranje registracije takozvanog mobilnog novčanika (na iOS operativnim sistemima je to aplikacija Wallet), uz priloženi link za unos podataka, što je takođe prevara.
Prevaranti prave i lažne internet stranice banaka koje su gotovo identične pravim, pa ih nepažljivi korisnici često ne razlikuju.
Pored lažnih poruka o pretplati za Netflix i od Pošte Srbije, u proteklih mesec dana veliki broj korisnika MTS-a žalio se na prevaru koja je stizala u vidu poruke: "Poštovani korisniče, vaših 3.150 poena uskoro ističe. Iskoristite ih za nagrade na sledećoj adresi", a potom je dostavljen link mtser.shot/rs.
Posle brojnih prijava i žalbi MTS-u, danas u toku dana su počele da stižu poruke od telekomunikacionog servisa u kojima se skreće pažnja da ako dobiju poruku od njih da se iskoriste poeni i unesu lični podaci da je ignorišu jer je neproverena.
Poruka upozorenja je stigla mnogo nedelja posle problema koji je već uzeo maha i kako su rekli sagovornici kojima su stizale poruke o "poenima za poklon od MTS-a" - "Kao da ste im rekli, slobodno me pokradite", "Ignorisala sam poruku kad se je videla prvi put jer sam znala da je prevara", "Moja majka nije znala šta je i pitala me za nagradnu igru".
Saveti za zaštitu korisnika
Korisnicima se preporučuje da budu pažljivi i prate neobično ponašanje telefona. Takođe, treba proveriti podešavanja kako bi se utvrdilo kojim aplikacijama su dozvoljene usluge pristupačnosti.
Ako se sumnja na zaraženu aplikaciju, preporučuje se sledeće:
Uklanjanje aplikacije u bezbednom režimu rada
Isključite uređaj.
Uključite ga u safe mode (bezbedni način rada).
U ovom režimu možete ukloniti ili obrisati aplikaciju.
Vraćanje uređaja na fabrička podešavanja
Ovo je najsigurniji način da uklonite zlonamerni softver, uključujući eventualna "stražnja vrata" koja prevaranti mogu instalirati. Pre resetovanja napravite sigurnosnu kopiju podataka, jer fabričko podešavanje briše sve korisničke informacije.
Kontaktiranje banke i prijava policiji
U slučaju zloupotrebe ili krađe novca, korisnici treba odmah da obaveste svoju banku i podnesu prijavu policiji. Ovi koraci mogu pomoći u smanjenju štete i sprečavanju daljih zloupotreba.
Komentari 2
ostavi komentar