Društvo i ekonomija
16. 01. 2025. 07:00 0
Haos na sajtovima za zapošljavanje, pojavile se pozicije koje ne postoje
Poslodavci mogu postaviti lažne oglase da bi stvorili utisak rasta ili da bi izgradili bazu kandidata.
Poslodavci mogu da ih postave iz različitih razloga, ali oni mogu oduzeti vreme kandidatima i negativno uticati na njihov pogled na firmu.
Evo nekoliko saveta kako da prepoznate ovakve oglase.
Svi smo čuli za "ignorisanje" tokom procesa zapošljavanja: Prijavite se za posao i prođete kroz nekoliko krugova intervjua, samo da bi potencijalni poslodavac nestao na kraju.
Ali šta je sa poslovima koji zapravo nisu ni postojali na početku? Takozvani "ghost jobs" su pozicije za koje poslodavci tvrde da aktivno zapošljavaju, iako zapravo nisu.
I to je problem za mnoge tražioce posla: Između 18% i 22% poslova postavljenih na platformi Greenhouse u bilo kojem kvartalu smatraju se lažnim poslovima, navodi se u izveštaju o stanju zapošljavanja za 2024. godinu.
Poslodavci mogu postavljati lažne oglase iz nekoliko razloga: Mogu pokušavati da stvore utisak da raste ili pokušavaju da obmanu preopterećene zaposlene da misle da će uskoro dobiti olakšanje. Takođe, kompanije mogu pokušavati da izgrade svoj bazen kandidata za stvarne poslove u budućnosti.
Bez obzira na razlog, postoje neki znakovi koje kandidati mogu da traže kako bi prepoznali da je pozicija verovatno samo lažan posao. Jedan od glavnih pokazatelja je ako je oglas postavljen već nekoliko meseci.
- Ako je oglas za posao postavljen više od 30 dana, to je nešto što možete da zadržite u pamćenju i kažete: "Pa, ovaj oglas je tu već neko vreme, a još nisu nikog zaposlili. Možda nisu u žurbi da zapošljavaju - kaže Toni Frana, vodeći stručnjak za karijere na platformi FlexJobs. "Što pre možete da se prijavite na posao u odnosu na vreme kada je postavljen, to je bolje."
Ako ste videli oglas na sajtu kao što su LinkedIn ili Indeed, proverite da li je još uvek postavljen i aktivan na zvaničnoj stranici kompanije.
Kada čitate oglas, želite da vidite što je moguće više specifičnih informacija.
"Ponekad, ako opisi poslova nisu jasni i ne daju mnogo detalja o tome šta posao zapravo podrazumeva, moguće je da je neko iz kompanije brzo napisao nešto i postavio to da vidi da li će kandidati aplicirati i da proveri kvalitet tih kandidata", rekla je administratorka ljudskih resursa i bivša regrutkinja Džeki Kvevas. "Zato obratite pažnju na stvarni kvalitet opisa posla – što više informacija, to bolje."
Ako stignete do intervjua, pitajte o vremenskom okviru za popunjavanje pozicije, kaže Čarnay Horton, stručnjak za karijere i izvršni direktor firme za pisanje rezimea Resume Addict.
Možete reći: "Možete li mi reći više o procesu intervjua i kada menadžer za zapošljavanje planira da donese odluku?" ili "Možete li pružiti dodatne informacije o tome zašto je ova prilika dostupna?"
Takođe, možete razmisliti o pitanju: "Kako ovaj posao doprinosi uspehu odeljenja?" kako biste procenili koliko je pozicija važna i koliko hitno mora biti popunjena.
Ako vaš kontakt sporije reaguje tokom procesa, to može biti znak da oni zapravo ne pokušavaju da popune poziciju.
"Kada poslodavci aktivno zapošljavaju, oni deluju brzo, posebno ako ste kvalifikovani za poziciju", rekla je Horton. "Žele da vas što pre dovedu pred menadžera za zapošljavanje kako ne bi izgubili vaš interes tokom procesa. Ako imate osećaj da kompanija kasni sa odgovorima, možda nisu ozbiljni u vezi sa popunjavanjem pozicije."
Na kraju, želite da budete "što proaktivniji u svom pretraživanju", kaže Frana.
"Nije samo pitanje čitanja oglasa i prijavljivanja", kaže ona. "Možete da saznate mnogo informacija na veb sajtu kompanije, na društvenim mrežama poput LinkedIna i Iksa, ili ako jednostavno uradite Gugl pretragu za kompaniju koja zapošljava i vidite koji rezultati se pojavljuju. Sve to je prikupljanje informacija koje može biti veoma korisno za vas kao kandidata, i to je jedan od tih koraka u akciji koji pomaže tražiocima posla da se fokusiraju na stvari koje mogu da kontrolišu u procesu, kada je toliko toga izvan njihove kontrole."
Komentari 0
ostavi komentar