Društvo i ekonomija
03. 12. 2024. 19:25 20
Završila u pritvoru posle pada nadstrešnice u Novom Sadu: Bila je glavni inženjer i za radove na Prokopu!
Arhitekta Zorica Slavković Marjanović, koju je, kako je Forbes Srbija objavio, angažovala kineska firma CRIC i po čijem nalogu je bila odgovorna za radove na Železničkoj stanici u Novom Sadu, zbog čega je završila u pritvoru, bila je glavni inženjer za arhitektonske i zanatske radove na Železničkoj stanici Prokop u Beogradu!
U istrazi pada nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu 1. novembra, i ubistva 15 ljudi, privedeno je 13 osoba, a nekoliko osumnjičenih je završilo u pritvoru. Forbes Srbija je naveo da su među privedenima Zorica Slavković Marjanović i Dušan Janković, koji su angažovani od CRIC-a i bili su odgovorna lica ove kineske firme za izvođenje radova na železničkoj stanici.
Prema pisanju Forbesa, Zorica Slavković Marjanović je ispred izvođača potpisivala građevinski dnevnik u kome se vodila dnevna evidencija izvedenih radova i bila je zadužena za izvođenje arhitektonskih radova na stanici. Janković je bio odgovorni izvođač za infrastrukturne, odnosno građevinske radove. Tužilaštvo ih sumnjiči da navodno nisu ukazali Infrastrukturi železnice Srbije da projekat "ne sadrži ocenu obima i vrste potrebnih prethodnih istraživanja koja će biti podloga za izradu projekta rekonstrukcije, te da nisu utvrđena tehnička svojstva postojeće konstrukcije i da nedostaje snimak stanja postojeće konstrukcije, kao nepredviđenih okolnosti koje su od uticaja na izvođenje radova".
Pre angažmana u kineskoj kompaniji, arhitekta Zorica Slavković Marjanović je 18 godina radila u firmi "Beogradski železnički čvor", gde je bila glavni inženjer za arhitektonske i zanatske radove na Železničkoj stanici Prokop. O Prokopu, čija prva faza je završena krajem januara 2016, detaljno je pričala za medije početkom te godine prvo RTS-u, a zatim Politici. Na nacionalnoj televiziji je najavila završetak radova.
- Beograđani će prave efekte ove faze osetiti po završetku stanične zgrade. Znači, ovde će moći da se primaju putnici BG voza, ali i svi ostali putnici koji koriste gradske, prigradske lokalne i međunarodne vozove, po završetku stanične zgrade koja se planira za gradnju u narednoj fazi - rekla je tada Zorica Slavković Marjanović, glavni inženjer preduzeća "Beograd čvor".
Nekoliko dana kasnije i Politici je objasnila radove na Prokopu.
- I svih osam koloseka pod pločom je kompletno rekonstruisano. Urađeni su od betona, a ne od tucanika. Postavljene su nove skretnice i šine. Kako ne bi bilo vibracija i buke kada vozovi prolaze kroz stanicu, stare šine od 49 kilograma po metru, zamenjene su novim od 60 kilograma - izjavila je za najstariji dnevni list u Srbiji.
Deset meseci kasnije, prema podacima objavljenim na mreži Linkedin, napustila je firmu "Beogradski železnički čvor" i prešla u "China Communications Constuction Co". O njenom angažmanu, projektima koje je radila za ovu kinesku kompaniji nema javno dostupnih informacija.
Ipak, možda će u nastavku istrage "kineska Srpkinja" arhitekta Zorica Slavković Marjanović otkriti kako je došlo do toga da ne utvrdi da u projektu rekonstrukcije Železničke stanice u Novom Sadu ima propusta. A možda će, ukazati i da nisu odgovorni samo državljani Srbije, već i oni stranci koji su angažovali i po čijim nalozima su radili.
Komentari 20
ostavi komentar