Društvo i ekonomija

[ Izvor: RTS ]

23. 04. 2024. 21:02 0

Od provizije do održavanja računa: Šta sve banke NAPLAĆUJU?

Da li ste baš svaki put proverili iznos na računu nakon korišćenja platne kartice u prodavnici ili posle podizanja novca na bankomatu? Ako niste, sigurno ste se zapitali zbog čega vam je naplaćeno 100 ili 200 dinara više, a da vas banka o tome nije obavestila. Nekad je to provizija, a nekad usluga održavanja računa.

Da biste svaki put kada iskoristite platnu karticu dobili poruku o preostalom iznosu na računu, od banke morate sami to da tražite. U određenim bankama to je standardna usluga, a negde je potrebno da je sami aktivirate. U ugovoru možete da definište čak i to do kog iznosa uplate i isplate želite da vam stigne notifikacija, navodi RTS.- Svi koji imaju elektronsko bankarstvo mogu da pogledaju tu transakciju i koji je iznos skinut, to je drugi način, a treći način je izvod računa u banci, ali to je tek posle 30 dana. Često ljudi pogreše ili koriste kartice na nekim nedozvoljenim sajtovima ili tamo gde nije bezbedno. Notifikacija koju dobijate je jako bitna jer tako možete da proveravate da li tačan iznos skinut - ističe finansijski konsultant Vladimir Vasić.U pojedinim bankama kažu da su imali slučajeve kada građanima nije bilo jasno zbog čega nisu dobili obaveštenje o skinutom iznosu od nekoliko stotina dinara. Međutim, utvrdili su da uslugu o obaveštenju nisu aktivirali. Banke često naplate proviziju ako u prodavnici platimo karticom, pa može da se desi da i ne primetimo, ako iznos nije veliki. Prema Zakonu o zaštiti korisnika finansijskih usluga, svaki klijent ima pravo na žalbu, ako veruje da su mu neopravdano uzeta sredstva sa računa. To može da uradi preko kol-centra ili da ode u odsek za žalbe banke i popuni formular.

- Banka ima obavezu od 7 do 10 dana, a maksimalno 14 dana da odgovori na tu reklamaciju. Retki su ti slučajevi, prema mom 20-godišnjem iskustvu u bankarstvu, ali mogu da se dogode. Zato je savet građanima da odu u banku ili je pozovu i raspitaju se kakav je proces za reklamaciju - objašnjava Vasić.

Banke nemaju obavezu da SMS-om ili notifikacijom obaveste korisnika o novom stanju na računu, ukoliko to klijenti ne traže. Bilo je i slučajeva kada su lopovi klonirali platne kartice i skidali male iznose, a korisnici to nisu primetili. U bankama savetuju - najsigurnije je uključiti servis notifikacije, jer samo tako ćete uvek imati kontrolu nad računom. I naravno, sve to će vam biti naplaćeno.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 0

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Namirivanje

Zoran Živković [03.05.2024.]




Video dana

Fitnes oprema

Anketa

Gde ćete provesti predstojeće praznike?

Rezultati