Društvo i ekonomija
28. 01. 2024. 22:11 3
Reklamiranje RTS u tabloidima - strategija za "prelivanje" novca
Radio televizija Srbije prošle godine je za reklamu i štampu dala više desetina miliona dinara, a najveći deo otišao je provladinim medijima. Medijski stručnjaci kažu da ništa nije slučajno i da reč o razrađenoj strategiji.
Kako bi "preživeo" - "novčanu injekciju" dobija od građana. Međutim, kada treba da se reklamira - novac "rasipa". Za reklamu u štampanim i onlajn medijima, RTS je prošle godine dao 36 miliona dinara, a taj novac uglavnom je potrošen za reklamiranje u tabloidima - Kurir, Blic, Večernje novosti, Alo, Srpski telegraf.
- To, nema nikakve sumnje, otkriva jednu tajnu spregu koja je politička u krajnjoj liniji da su to politički razlozi, da se iz javnog novca kojim se finansira RTS jedan deo novca prelije tim tabloidima, jer su to oni mediji koji su u sprezi sa vlašću i koji su potrebni vlasti - kaže Rade Veljanovski, profesor FPN-a u penziji.
- Ovo je već treća godina zaredom da je RTS na ovaj način raspisao nabavku za reklamiranje, dakle putem pregovaračkog postupka bez objavljivanja javnog poziva i ugovore uvek dobijaju isti mediji. Dakle, to su tabloidi koji najčešće krše kodeks - kaže novinarka NUNS-a Ivana Kragulj.
Sagovornici N1 dodaju i da pomenute javne nabavke pokazuju da za reklamiranje među odabranim medijima - nema mesta za one koji su profesionalni - što jasno pokazuje medijsku diskreditaciju.
Iz Upravnog odbora RTS-a navode da u procesu reklamiranja za koji su se odlučili ne vide ništa sporno.
- Oglašavanje je komercijalna delatnost i ni na koji način se ne može dovesti u vezu sa kršenjem medijskih zakona i Kodeksa novinara. RTS odlučuje da se reklamira kod određenih medija na osnovu čitanosti i određenih novina ili posećenosti određenih portala, uostalom kao i svi. Naravno, imajući uvek u vidu koji proizvod, odnosno program reklamira, vodeći računa da to bude medij preko kojeg će doći do određene ciljne grupe kojoj je program namenjen - navodi Branislav Klanšček, predsednik Uprvnog odbora RTS-a.
Veljanovski: Veliki i bačen novac
- To je novac koji je za RTS, koji nema preveliki budžet, veliki novac i mogli su sa njime da naprave nekoliko projekata - obrazovnih, dečijih i drugih koji nedostaju na njihovom programu. Ovo je praktično bačen novac, da se da onim medijima koji to uopšte ne zaslužuju i za koje RTS uošte nema razloga da se kod njih reklamira - kaže Veljanovski.
Podaci Portala javnih nabavki pokazuju i da je RTS u 2023. potrošio ukupno skoro 78 miliona dinara za reklamiranje. A zbog čega je odlučeno da deo novca ode u ruke tabloida, i zašto javni servis baš u njima treba da se reklamira, direktor javnog servisa Dragan Bujošević za N1 nije odgovorio.
Komentari 3
ostavi komentar