Društvo i ekonomija
22. 09. 2023. 15:07 5
Smanjena starosna granica za dve kategorije vozača
Na tržištu rada u Srbiji, ali i zemljama u regionu, vlada nedostatak vozača kamiona i autobusa i pored toga što plata dostiže 2.500 evra. Nije retkost videti da autobus u Srbiji vozi neko iz Indije, Bangladeša, Turske ili Rusije. Novim izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti u saobraćaju granica za dobijanje dozvole za C i D kategoriju, za volanom autobusa će moći da se nađe vozač sa 21 godinom, dok će kamionom moći da upravljaju osamnaestogodišnjaci.
O izmenama do kojih je došlo s ciljem da se tržište rada obogati ljudima ovih kvalifikacija, da li je to bezbedno i da li će se rešiti problemi sa kojima se suočavamo ovog jutra govorili su u emisiji "Uranak" Goran Kojadinović iz Privredne komore Auto škola Srbije, generalni direktor "Srbijatransrporta" Goran Aleksić i Slobodan Karličić, načelnik sektora za vozače u Agenciji za bezbednost u saobraćaju.
- Procene su da nam u Republici Srbiji nedostaje 10 do 12 hiljada profesionalnih vozača. Merama koje smo doneli ćemo u određenom vremenskom periodu nadoknaditi broj koji nam je potreban. Predviđamo da ćemo u narednih pet godina uspeti da imamo dovoljan broj vozača u Srbiji. Postoji jasna Strategija o bezbednosti u Saobraćaju u okviru koje se rešavaju nedostaci i vozača. Izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja smo smanjenjem starosnih granica pokušaćemo da nađemo do novih kandidata za profesionalne vozače i njima sutra omogućiti da voze autobuse i kamione. Najveći broj nedostatka profesionalnih vozača je vozača kamiona zato što je veći broj potrebe za ovim vozačima, i nešto je manji broj nedostatka autobusa - rekao je Slobodan Karličić.Transportna privreda je 2015. godine pokretala proces izmene sistema edukacije i obrazovanja profesionalnih vozača, a 2019. godine je Agencija za bezbednost uvela stručnu profesionalnu kompetenciju i do danas se taj sistem obrarovanja dobro razvio.
- Ovo snižavanje starosne granice za vozače autobusa i kamiona je uslovno, odnosno ne odnosi na sve, već samo na one koji pohađaju i završe stručnu profesionalnu kompetenciju. Tek tada će dobiti vozačku dozvolu. To podrazumeva izuzetno kvalitetnu obuku koja traje 140 časova, koja zajedno sa auto školom ima više od 25 časova praktične obuke i podrazumeva izuzetno kvalitetnu edukaciju.
Nama je od velike važnosti izuzetno dobra obuka i stručnost ljudi koji se bave tim poslom. Ono što je sigurno važno je da posle stupanja Zakona na snagu, da evaluiramo sistem obuke, obrazovanja i edukacije profesionalnih vozača, kako u srednjim školama, auto školama i centrima za stručnu i profesionalnu kompetenciju. Naša je odgovornost da putnik kada hoće da uđe u autobus bude bezbedan i siguran. I da podignemo nivo bezbednosti u saobraćaju – rekao je Goran Aleksić.
Komentari 5
ostavi komentar