Slobodno vreme
27. 07. 2025. 12:59 0
OVE navike UNIŠTAVAJU najvažniji sistem u automobilu i dovode do potencijalnog UDESA
Kočnice su ono što vas deli od potencijalne nesreće – a paradoksalno, često su najzapušteniji deo automobila. Dok redovno peremo auto, menjamo ulje i filtere, sistem za kočenje retko ko kontroliše, sve dok ne postane kasno.
Nepažnja, neznanje i pogrešne navike mogu znatno skratiti životni vek kočnica, ali i stvoriti ozbiljnu opasnost u vožnji. Bilo da ste iskusan vozač ili početnik, ovo su greške koje se ne smeju ponavljati.
Motorno kočenje i lampice upozorenja: Jednostavne stvari koje spašavaju živote
Mnogi vozači se previše oslanjaju na papučicu kočnice, zaboravljajući da pravovremeno ubacivanje u nižu brzinu – poznato kao motorno kočenje – značajno rasterećuje ceo sistem, posebno na nizbrdicama.
Kod automobila sa manuelnim menjačem to ide lako, dok većina automatskih ima i ručni režim. Ignorisanje svetlećih lampica na tabli je još veći problem – one nisu tu radi estetike, već vas upozoravaju na istrošene pločice, manjak tečnosti ili kvar na ABS sistemu. Svaka lampica koja sija znači da nešto nije u redu i da kočnice više nisu 100%
Tiho upozorenje na veliki kvar
Ako vam papučica kočnice propada, previše je meka ili tvrda kao kamen, morate odmah u servis – u sistem je verovatno ušao vazduh, curi tečnost ili je pojačivač neispravan. Slično važi i za vibracije volana ili auta tokom kočenja – to može značiti krive diskove, lošu montažu, istrošene delove ili nebalansirane točkove.
Škripanje koje traje danima nakon zamene delova nikako nije normalno. Sve su to signali koje ne smete ignorisati, jer mogu dovesti do totalnog otkaza sistema u trenutku kada vam je najpotrebniji.
Stara kočiona tečnost – nevidljivi neprijatelj u vožnji
Dok se pločice i diskovi lako primete, kočiona tečnost je tihi problem koji čeka da eksplodira. Vremenom upija vlagu i gubi svojstva – naročito tačku ključanja.
To znači da prilikom dužeg kočenja na nizbrdici može doći do stvaranja pare u sistemu, a tada pedala samo propadne i vozilo više ne reaguje. Preporučena zamena je na svake dve godine, ali većina vozača to ignoriše. A tada može biti prekasno, prenosi 24 sedam.
Komentari 0
ostavi komentar