Web portal Direktno.rs koristi kolačiće i Google analitiku u svrhu merenja i prikazivanja oglasa koji su prilagođeni vama. Kliknite na dugme Prihvatam kako biste pristali na ove postupke i zadržali korisničko iskustvo koje je prilagođeno vama. Saznaj više

Društvo i ekonomija

[ Izvor: RTS ]

29. 06. 2022. 12:17 1

Na šta treba obratiti pažnju pri kupovini avio-karte?

Grupa od oko 80 lekara iz Srbije je tokom vikenda, zbog kašnjenja leta iz Lisabona za Frankfurt, ostala da čeka na frankfurtskom aerodromu 24 časa. Oko 200 turista ostalo je zarobljeno na aerodromu u Rimu, nakon što im je tri puta odlagan let, a na kraju i otkazan. Iako su konačno stigli u Beograd, ta putovanja neće brzo zaboraviti. To je tek početak, tvrde poznavaoci prilika u avio-saobraćaju.

Putnicima je bio otkazan let iz Frankfurta za Beograd. Na aerodromu su proveli više od jednog dana. Tamo su jeli, presvlačili se, neki su čak i spavali. Među njima i dr Radomir Aničić, koji se sa grupom svojih kolega lekara vraćao sa kongresa.

- Nije bilo dovoljno zaposlenih na aerodromu i u Lufthanzi, i jednostavno nismo imali sa kim da komuniciramo da vidimo šta se dešava. Bili smo fizički 24 sata na aerodromu i sve vreme smo bili u neizvesnosti šta će biti - kaže Aničić za RTS.
Prema zakonu, kada se let otkaže, putnici imaju pravo da im se novac vrati i to moraju pismeno da zatraže od avio-kompanije. Imaju pravo i na zamenski let. Posebno pravo je naknada štete, koja se određuje prema odredištu i dužini leta.

Jovan Ristić iz Udruženje potrošača "Efektiva" objašnjava da ako je let do 1.500 kilometara imaju pravo na 250 evra. Ako je let između 1.500 i 3.000 kilometara mogu da dobiju 400 evra. Ukoliko je duži od 3.500 kilometara, naknada je 600 evra.

Advokat Nebojša Perović naglašava da ako je iz posledice otkazivanja leta nastala još veća posledica za putnika, kao na primer da je neko ugovarao posao, da je trebalo da potpiše ugovor ili je ostao bez neke dobiti, svako ima pravo na naknadu te štete, ali ta šteta se mora dokazati.

Prema regulativi Evropske komisije koja štiti prava putnika, kada se otkaže let, prva obaveza avio-kompanije je da im što pre obezbedi zamenski let, kažu stručnjaci. Prema pravilu, i kada vas stave na taj zamenski let, čak i kada tu zakasnite na destinaciju više od tri sata i tada vam sleduje novčana kompenzacija od 250 evra pa više, u zavisnosti od dužine rute, laže Petar Vojinović, urednik portala Tango siks.
Ukoliko avio-kompanija odbije da ispuni obaveze, putnik može da se obrati sudu. Iako su takvi slučajevi retki, praksa je pokazala da prođu meseci do presude. Ako let kasni više od dva sata, putnici imaju pravo na hranu, piće, smeštaj i telefonski poziv.

- Ja sam malo i razgovarao sa ljudima koji tamo rade po prodavnicama i drugim objektima, jer sam imao slobodnog vremana, oni mi kažu da su tokom korone bili veliki otpusti i da nema dovoljno radnika, a imaju problem da nađu nove radnike - naglašava dr Radomir Aničić.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 1

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se


Svakodnevica

Zoran Živković [17.08.2022.]




Anketa

Šta će košarkaši da urade na Evrobasketu?

Rezultati

Video dana

Nevidljiva barijera