Društvo i ekonomija
17. 06. 2022. 11:11 2
Građani svesni da se hrane nezdravo, ne razumeju deklaracije
Svaki treći ispitanik u Srbiji smatra da vodi računa o ishrani, dok je četvrtina anketiranih građana svesna da se ne hrani zdravo, pokazalo je novo istraživanje objavljeno u Izveštaju Trendovi u prehrambenoj industriji 2023.
- Od ljudi koji se hrane zdravo, njih 51 odsto razume nutritivne informacije na ambalaži, dok od onih koji se ne hrane zdravo, samo njih 13 odsto razume informacije o proizvodu. U domaćinstvima koja imaju decu, značajno je veći procenat onih koji razumeju informacije o sastojcima nekog proizvoda - navodi se u tom Izveštaju.
Na pitanje da li verujete reklamama, istraživanje je pokazalo da je najveći stepen nepoverenja u Beogradu. I veći broj ljudi koji se ne hrani zdravo - veruje reklamama.
Prema toj anketi više se veruje brendovima nego reklamama. Reklama se doživljava kao mamac, a brend kao obećanje.
- Ljudi koji vode računa o zdravoj ishrani pokazuju najviši stepen poverenja informacijama koje je verifikovao zvanični državni organ. Ipak, ako neki nutricionista ima autoritet koji proizilazi iz stručnosti i nepristrasnosti, 57 odsto ispitanika više mu veruje nego državnim organima, koji se pericipiraju i kao birokratski organi - piše u Izveštaju, prenosi Nova ekonomija.
Na pitanja o reciklaži, istraživanje je pokazalo da je ženama važnije da ambalaža može da se reciklira nego muškaricma, i da je to pitanje najmanje važno starijim od 65 godina.
Terensku anketu uradila je specijalizovana agencija za istraživanje tržišta Faktor Plus iz Beograda, u maju ove godine na hiljadu isptanika u Srbiji.
Istraživanja pokazuju da su ljudi na američkom i mnogim evropskim tržištima u velikoj većini zamenili bar jedan dnevni obrok snekom ili užinom. Na američkom tržištu, čak sedam odsto ispitanika tvrdi da nema nijedan klasičan obrok u toku dana, već da se hrani isključivo snekovima, piše u Izveštaju Trendovi u prehrambenoj industriji 2023. godine (centralnoevropsko tržište).
Velika potražnja se primećuje za užinom sa visokim sadržajem proteina, kao što su proteinski barovi, jogurti i šejkovi, granola, orašasti plodovi, zdravi sendviči od hleba bogatog proteinima, navodi se u tom Izveštaju.
- Već godinama primetan je trend povećane konzumacije domaće, organske ili takozvane "prirodne“ hrane. Sve više su na ceni proizvodi sa visokim sadržajem prirodnih sastojaka i voća, proizvodi koji sadrže isključivo prirodne boje, kao i proizvodi bez aditiva, odnosno takozvanih E brojeva - piše u Izveštaju Trendovi u prehrambenoj industriji 2023.
Autor izveštaja je Stefan Ivanović, direktor centra za marketing strategiju ePlus Marketing Centar iz Beograda, koji ima preko 20 godina iskustva u FMCG i prehrambenoj industriji u celom regionu Centralne Evrope.
Izveštaj je pripremila agencija ePlus Marketing Centar, za potrebe CEARS-a (Centralnoevropska asocijacija za razvoj i saradnju).
Komentari 2
ostavi komentar