Društvo i ekonomija
26. 09. 2021. 10:21 5
"Momiroviću, rekonstrukcija pruge kasni 390 dana?!"
Ministre Momiroviću, kao što je zvučalo neverovatno da voz za Bar kasni 1.920 minuta, jednako neverovatno zvuči da rekonstrukcija pruge kasni 390 dana. To se upravo dešava sa rekonstrukcijom pruge od tunela Straževica do Male Krsne, koja traje skoro duplo duže od predviđenog roka od 15 meseci, a još se ne nazire završetak radova, kaže Dušan Nikezić, predsednik Resornog odbora za privredu i finansije Stranke slobode i pravde.
Za projekat, koji se finansira iz EBRD-ovog kredita vrednog 39 miliona evra, izvođač radova je već naplatio 31 milion, a sada traži produženje roka i dodatnih 5,4 miliona evra, preko ugovorene vrednosti, za okončanje posla, dodaje se u izjavi koju prenosimo u celosti:
- Zbog javašluka u vašem resoru, Srbija je EBRD-u već uplatila 3,2 miliona evra penala za nepovučena sredstva, što je skoro 10% vrednosti kredita i više od cene jedne lokomotive.
Posle skoro tri godine od potpisivanja ugovora, umesto da već godinu dana koristimo prugu, još uvek ne znamo rok završetka, a platićemo najmanje 22% više od ugovorene vrednosti, što je najbolji pokazatelj neodgovornog odnosa prema infrastrukturi i zaduženju koje će građani još godinama otplaćivati.
Neodgovoran odnos se vidi i na drugim železničkim projektima, pa se most i tunel kroz Frušku goru grade duže nego 1.142 km pruge kroz Tibet, pruga od Beograda do Subotice košta 3,5 puta više nego od Zagreba do Karlovca, a Beograd je jedina prestonica koja nema glavnu železničku stanicu.
Prema vašim rezultatima, jasno je da ste dovedeni na mesto ministra da državno zemljište delite bez naknade, snimate storije sa predsednikom i imate rezervisan prilog u humorističkim programima, a ne da gradite železničku infrastrukturu - poručio je Tomislavu Momiroviću, Dušan Nikezić, predsednik Resornog odbora za privredu i finansije SSP.
Komentari 5
ostavi komentar