Matriks, koka-kola... Odakle je Vučić dobio ideju za spotove? | Društvo i ekonomija | Direktno

Web portal Direktno.rs koristi kolačiće i Google analitiku u svrhu merenja i prikazivanja oglasa koji su prilagođeni vama. Kliknite na dugme Prihvatam kako biste pristali na ove postupke i zadržali korisničko iskustvo koje je prilagođeno vama. Saznaj više

Društvo i ekonomija

M. Živković

02. 06. 2020. 20:42 6

Matriks, koka-kola... Odakle je Vučić dobio ideju za spotove?

Čini se da je reč plagijat postala sinonim za aktivnosti političkih aktera Srpske napredne stranke, bilo da je reč o diplomama, bilo da je u pitanju kopiranje aktivnosti njihovih oponenata iz opozicije. Ovog puta plagirani su i predizborni spotovi, o čemu je govorila novinarka Gordana Suša, a sociolog Ratko Božović smatra da takvim akterima kojima je bitno samo da osvoje glasove, ni na kraj pameti nije da li se u kampanji služe nečim svojim ili tuđim.

Suša je istakla na gostovanju u jednoj emisiji da je očekivala zabranu spota u kom se predsednik Aleksandar Vučić obraća devojčici i tvrdi da će se njen tata vratiti iz Nemačke, jer će mu država dobrim uslovima za posao to omogućiti.

Osim toga, ona smatra da je taj spot plagijat iz reklame za "koka-kolu", kao što je i ukradena ideja Vučićeve onlajn kampanje gde se obraća svojim biračima u sali sa televizorima.

- Ovaj spot je plagijat. Isto kao što je je bio onaj sa bezbroj ekrana. Ono je plagijat iz "Matriksa", a ovo je plagijat svakog spota koka-kole, samo što je ovde Vučić Deda Mraz. Takođe, ovde vidimo i prikriveni plasman robe lego kockica. Koji roditelj sa prosečnim primanjima može onakvo brdo najskupljih igračaka da kupi svom detetu? Možda samo onaj koji radi u Nemačkoj i onda mu je baš dobro da radi u Nemačkoj i da se ne vraća kako bi mogao detetu da priušti sve te igrice - rekla je Suša i dodala da je očekivala da će REM zabraniti spot sa devojčicom jer je, kako kaže, sam Vučić svestan da je to zloupotreba dece u političke svrhe.

Sociolog Ratko Božović istakao je za Direktno.rs da se politički akteri u kampanji vode idejom makijavelizma i da im sigurno nije bitno da li je nešto njihovo ili nije, sve dok bi im to potencijalno donelo glasove na izborima.

- Kad imate ovoliko nepismenih i medijski needukovanih, onda vi dobijate broj na izborima i to je njima najvažnije. Nije im valjda moral važan? Tuđe se, inače, ne može uzeti kao svoje, a da se to ne označi onako kako se označilo - kao plagijat ili krađa. Celokupan naš kontekst pao je i moralno i obrazovno. U ovoj sredini možete sve da ispričate, čak i to da živimo u zlatnom dobu, čak i to da je danas sunčan dan, iako pada kiša. Bitno je da se napravi utisak za pridobijanje ljudi i u ovom slučaju glasova, makar bili i nepošteni. Prosto je sve ovde moguće, pa tako i u ovim spotovima, nebitno da li su kradeni ili ne - rekao je naš sagovornik.

Prema njegovim tvrdnjama, političari se poigravaju sa nama kao da smo maloumni ili kao da smo nedorasli da shvatimo neke stvari.

- Sva ova infantilizacija oko spota sa detetom, to je dokaz na koji način nam se obraćaju, kao da smo zaostali u razvoju. Preko toga mi ustvari doznajemo kakav nam je marketing, kakva nam je mašta, inventivnost... Ovde je, kao što smo više puta videli moguće sve, čak i da se prepiše, čak i da se poslužimo nečim tuđim kao svojim. To je znak da nemamo svoj rukopis u priči. Ovo je tuđi rukopis i tuđa priča - zaključio je Božović.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 6

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se

Pre i posle 21. juna

Zoran Živković [01.07.2020.]


Video dana

Ples sa ajkulom

Anketa

Krije li država broj obolelih i preminulih od koronavirusa?

Rezultati