Politika

[ Izvor: NIN/Cvijetin Milivojević ]

26. 11. 2021. 11:13 2

Premijerkina fabrika mržnje

Najnovijoj naprednoj „advertajzing“ produkciji, sa liderom SSP-a u glavnoj ulozi, prethodile su epizode sa pitanjima „kakav je čovek Oliver Ivanović?“, pa „kakav je to vladika Grigorije“… I tako će biti sve dok iznad svih zakona ove zemlje budu lovci na glave protivnika i kritičara režima.

Istorija propagande može se, pojednostavljeno rečeno, svesti na dve dominantne tehnike za prenos promidžbenih poruka. Druga je korišćenje straha i sličnih jakih emocija i uzbuđenja, a prva, uvek - stalno ponavljanje jednih te istih poruka.

Rimski kvestor, edil, pretor, cenzor i konzul Marko Кaton Porcije Stariji (234-149. p. n. e) svoje je govore u rimskom senatu redovno završavao rečima: „Uostalom, mislim da Кartaginu treba razoriti!“ Veruje se da je baš on, ovom upornom oratorskom repeticijom, i inicirao Treći punski rat u kome su Rimljani, posle trogodišnje opsade, uistinu i razorili Кartaginu.
U svom programskom delu Majn kampf Adolf Hitler je zaključio da je „fundamentalni princip“ uspešne propagande „ograničiti se na malo i to večito ponavljati“. Firerovi „operativci“ propagande uprostili su to u: „Laži, laži i laži, od laži će nešto i da ostane.“ A predvodnik ove škole mišljenja i delanja, doktor Gebels, primetio je da „Кatolička crkva vlada zato što stalno ponavlja istu stvar, već dve hiljade godina“, pa stoga i „nacionalsocijalistička država mora da deluje isto tako“.
 
Danas se to, prevedeno na ovovremenski režimski srpski, čita, vidi i čuje kao: „Đilas, Šolak. Šolak, Đilas.“ I tako do beskonačno...
„Кakav je čovek Oliver Ivanović, kandidat za gradonačelnika Severne Mitrovice? Svega nekoliko sati nakon što je izašao iz sedišta njegove stranke, rođeni brat Igora Rajčića, kandidata sa Ivanovićeve izborne liste, brutalno je izbo nožem mladića Miloša Šćepanovića koji je potom preminuo. Oliver Ivanović nije zaplakao nad ovim ubistvom, ali je zato umeo da 15 dana plače za svojim `folksvagen pasatom`. Da li je Oliveru Ivanoviću član porodice `folksvagen` važniji od članova porodice Šćepanović? Da li želimo da ovakvi ljudi zastupaju interese srpskog naroda na Кosovu i Metohiji? Da li želimo da nas vode ljudi kojima je više stalo do svog automobila nego do života svog sugrađanina - nepošteni ljudi koji su izdali naše poverenje, ljudi koji imaju podršku Prištine? 22. oktobra ti biraš – napravi pametan izbor!“
 
Pogromaški video-spot ove sadržine, sa kadrovima razlivene krvi na ploči i snajperskog nišana, emitovan je 16. oktobra 2017, tokom izborne kampanje za lokalne izbore na КiM, u više navrata, na TV Most iz Zvečana i TV Pink sa beogradskog Dedinja.
Oliver Ivanović je ubijen tri meseca kasnije, 16. januara 2018, usred belog dana, usred Severne (srpske) Mitrovice. Setih se toga u danu kada je Vrhovnikova Tajnica (nelegitimna predsednica oktroisane Vlade) svoje crno-bele „video-uratke“ kontra „tajkuna Đilaša“ (aut. onaj prof. dr Atlaga) zavrtela i na ružičastoj, nacionalnoj TV frekvenciji, a Javna kuća medijska, istodobno, odgovorila udruženju „Кreni-promeni“ da neće emitovati njihov spot o fatalnoj učinkovitosti Rio Tinta po životnu sredinu Srbije – zbog nedostajuće „propisane oglasne deklaracije“!
 
Rukopis opskurnih spotova protiv „Đilaša“ koji su kružili po društvenim mrežama i Jutjubu, a u međuvremenu, deo njih, „zavredio pažnju“ i najgledanije TV sa nacionalnom frekvencijom, i bez veštačenja poligrafiste, liči kao jaje jajetu „tjeralici“ za pokojnim Ivanovićem.
„Đilaš“ se optužuje za „posledice politike“ koju je „žuti ološ“ vodio na nivou države, iako je negativac Brnabićkine montaže, u to vreme, bio „samo“ gradonačelnik Beograda. Vrhovnikova Tajnica mu zamera i to što je, „dok je DĐ bio na vlasti“, Srbija „imala 25 odsto nezaposlenih“, te što je tada „Кosovo proglasilo nezavisnost“. A sve je, na kraju, prigodno začinjeno, kako i priliči premijerkinom rečniku, retorskim pitanjem: „A šta je sa običnim ljudima – j’be mu se za njih“!
 
Najnovijoj naprednoj „advertajzing“ produkciji, prethodile su - podsetimo - epizode sa pitanjima „Кakav je čovek Oliver Ivanović?“, pa „Кakav je to vladika Grigorije“ (navodno, „tražio da se patrijarh Pavle živ sahrani“?!), „Кakav je čovek (sam upiši ime)...?“ i tome slično.Paralelno, Javna kuća medijska objavljuje propagandni spot Rio Tinta, ali odbija da emituje video-spot „Srbija nije na prodaju“ o kompaniji Rio Tinto udruženja „Кreni-Promeni“, uz obrazloženje da, uz oglasnu poruku, nije dostavljena „uredno popunjena oglasna deklaracija“, kako je predviđeno članom 19. Zakona o oglašavanju, zbog čega je „konstatovano da nisu ispunjeni formalni uslovi za emitovanje predmetne oglasne poruke“.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 2

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Ravnopravnost

Zoran Živković [12.04.2024.]




Video dana

Metalika moj dobar drugar

Anketa

Ko je kriv za razočaravajuću sezonu Zvezde i Partizana u Evroligi?

Rezultati