Web portal Direktno.rs koristi kolačiće i Google analitiku u svrhu merenja i prikazivanja oglasa koji su prilagođeni vama. Kliknite na dugme Prihvatam kako biste pristali na ove postupke i zadržali korisničko iskustvo koje je prilagođeno vama. Saznaj više

Zdravlje

Direktno.rs

25. 09. 2022. 15:27 0

Zaokupite misli i rešite se anksioznosti

Bićete efikasniji ako prihvatite trenutnu situaciju. Naša anksioznost potiče od želje da stvari budu drugačije.

Ne možete da se koncentrišete? Da li se prejedate zbog stresa i osećanja koje ne možete da kontrolišete? Kako kontrolisati stres i ostati priseban uprkos svim problemima? Ne brinite, za sve postoji rešenje.

Naučnici, psiholozi i stručnjaci za meditaciju neprestano nude savete o velikim i malim stvarima koje možete uraditi da biste se smirili.

Možete da probate sledeće stvari da biste se rešili stresa i anksioznosti:

1. Budite zauzeti

Kada osetite da se vaša anksioznost povećava, izađite u šetnju, pozovite prijatelja, završite neki posao i slično. Pomerite telo i postanite svesni svog disanja. Skrenite pažnju na nešto drugo. Usredsredite se na nešto lepo.

2. Fokusirajte se na stopala

Kada osetite da se nivo stresa povećava, isprobajte ovu brzu vežbu smirenja:

Odvojite trenutak da se usredsredite na stopala. To možete uraditi stojeći ili sedeći, sa nogama na zemlji. Kako stopala? Da li su topla ili hladna? Da li osećate peckanje? Tabane? Da li osetite kako se vaše pete sjedinjavaju sa cipelama i tlom ispod vas.

3. Pomerite se na tri minuta

Potreban vam je samo kratak trening, tačnije trominutni trening, da biste poboljšali svoje raspoloženje. Pokušajte da trčite u mestu, radite sklekove, čučnjeve, ples i slično.

4. Angažujte se po kući

Pospremite nered, organizujte police, oslobodite se nepotrebne odeće, očistite kuću i slično. Takođe možete promeniti izgled kuće, dodati malo boje i malo ukrasa.

5. Pokušajte da dišete sa pet prstiju

Ovu jednostavnu praksu je lako zapamtiti, a deca je često nauče kako bi im pomogla da se smire.

Korak 1. Držite ruku ispred sebe, raširite prste

Korak 2. Sa kažiprstom na suprotnoj ruci, počnite da crtate linije ispružene ruke, počevši od zgloba, pomerajući se prstom prema gore.

Korak 3. Usredsredite se na disanje na svakom prstu

Korak 4. Nastavite prst po prst dok ne nacrtate celu ruku. Sada promenite pravac i od palca se vratite nazad do malog prsta, vodeći računa da dišete.

6. Povežite se sa prirodom

Provedite vreme napolju. Gledajte ptice. Lutajte prirodom. Pogledajte drveće, lišće.

Brojne studije podržavaju ideju da vreme provedeno u prirodi i šetanji poboljšavaju mentalno zdravlje, pa čak i fizičke promene u mozgu. Čini se da naš mozak više voli zelene površine.

7. Pravilno disanje

Kada dišemo, ramena se podižu i spuštaju, ali ponekad ne uključujemo dijafragmu. Da biste se bolje opustili, naučite da udišete i gurate stomak, to jest da koristite dijafragmu.

Dijafragmatično disanje, koje se naziva i trbušno disanje ili udisanje iz stomaka, predstavlja potpunu razmenu vazduha. Takvo disanje usporava rad srca, snižava i stabilizuje krvni pritisak.

1. Lezite na leđa na ravnoj površini, takođe možete ležati na krevetu, saviti kolena. Možete staviti jastuk ispod glave i kolena ako vam je potrebna podrška kako bi vam bilo udobnije.

2. Stavite jednu ruku na gornji deo grudnog koša, a drugu na stomak, odmah ispod rebara. Udahnite polako kroz nos, omogućavajući vazduhu da uđe duboko prema donjem delu stomaka. Ruka na grudima treba da ostane nepomična, a ona na stomaku podignuta.

3. Stisnite trbušne mišiće i dozvolite im da uđu u šupljinu izdahujući kroz usta. Vežbajte pet do deset minuta dnevno. Ovu vežbu možete da radite i sedeći na stolici savijenih kolena, opuštenih ramena, glave i vrata.

8. Ne zaboravite na aromatiku

Napravite kupku za noge od lavande, zapalite mirisnu sveću ili poprskajte okolinu mirisom narandže ili nekog drugog cirusa. Ovo će vas osloboditi stresa i smiriti.

Studija u kojoj je učestvovalo 141 trudnica otkrila je da trljanje ili mazanje stopala kremom od lavande značajno smanjuje anksioznost, stres i depresiju.

9. Prihvatite sadašnjost

Bićete efikasniji ako prihvatite trenutnu situaciju. Naša anksioznost potiče od želje da stvari budu drugačije. Doćiće novi dan. I dan posle toga. Ali vi moramo biti prisutni u trenutku, fokusirajući se na sadašnjost, bez obzira na ishod.

10. Uživajte u ometanju

Opustite svoj um gledajući kako se pas igra ili kako komšijska mačka lovi po dvorištu. Prepustite se užitku ometanja, piše "New York Times"

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 0

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Dijalog

Zoran Živković [02.12.2022.]




Anketa

Hoće li Srbija proći u osminu finala Mundijala?

Rezultati

Video dana

Jede k'o ptičica