Slobodno vreme
23. 08. 2025. 18:10 0
Pilot otkriva šta ZAISTA znače zvučni signali u avionu i kada bi trebalo da se zabrinete
Putnici tokom leta često čuju različite zvukove, od onog koji označava znak za sigurnosni pojas do škripanja točkova kolica za posluživanje hrane.
Često se čuje i zvuk zvona dva puta uzastopno koji većina putnika jedva primeti ili uopšte ne obrati pažnju. Bivši pilot Danijel Bub objašnjava šta taj zvuk zapravo znači i u kojim situacijama putnici treba da budu oprezni, piše Daily Mail.
Tumačenje zvukova u avionu
Zvukovi služe kao način komunikacije između pilota i kabinskog osoblja tokom leta. Dvostruki zvuk signalizuje da je avion dostigao visinu od oko tri kilometra, što znači da pilot obaveštava posadu da su prošli najzahtevniju fazu leta.
"To je ono što nazivamo 'kritičnom fazom leta' jer se u tom trenutku događa toliko toga da je potrebna puna koncentracija oba pilota", pojasnio je Bub.
Pre dostizanja te visine, piloti su u tzv. "sterilnoj kabini" i fokusirani su isključivo na upravljanje avionom. Kada avion pređe ovu visinu i začuje se dvostruko zvono, posada u kabini može da se kreće slobodnije i obavlja svoje zadatke s manje ograničenja.
"Stjuardese i stjuardi mogu ustati, osim ako postoji dovoljno jaka turbulencija da pilot zatraži da ostanu da sede radi sopstvene sigurnosti, a putnici tada mogu sigurno da koriste elektroničke uređaje", ističe bivši pilot.
Jedno zvono obično označava da je neko pritisnuo dugme za pomoć ili da je znak za vezanje sigurnosnog pojasa upaljen ili ugašen.
"Jedno zvono takođe koriste stjuardese i stjuardi kako bi međusobno komunicirali putem telefona bez korišćenja mikrofona za javna obraćanja putnicima", napominje Danijel.
Osim toga, taj zvuk može da prati i važno obaveštenje, na primer kada posada traži lekara među putnicima.
Tri zvona označavaju ozbiljniju situaciju, iako su retka. Bivši pilot kaže da to predstavlja izvanrednu situaciju, na primer da avion ulazi u jaku turbulenciju ili da je potrebno preusmeriti let na drugi aerodrom.
"Srećom, tokom svoje karijere nikada nisam morao da koristim taj signal", priseća se i dodaje da je leteo kroz umerenu do jaku turbulenciju, ali nikada nije bilo potrebe za tri zvona.
Komentari 0
ostavi komentar