Slobodno vreme
15. 08. 2025. 19:01 0
OVA popularna letnja destinacija doživela je TOTALNI FIJASKO: Plaže prazne, restorani bez gostiju
Italija važi za jednu od omiljenih turističkih destinacija, ali njena privlačnost očigledno polako opada. Prema podacima upravljača italijanskih auto-puteva, samo ovog vikenda se putevima kretalo skoro 13 miliona vozila, ali turistički sektor i dalje nije zadovoljan letnjom sezonom.
Dok se i Italijani i strani turisti žale na poskupljenja, neumoljiva vrućina možda je jedan od razloga pada turizma. Meteorolozi predviđaju da će temperature i dalje biti visoke, u Firenci će dostići čak 40 stepeni Celzijusa, isto kao i na Tirenskom moru, Sardiniji i jadranskoj obali. Savez italijanskih hotelijera Federalberghi procenjuje da od juna do septembra na odmor odlazi oko 36 miliona Italijana i da oko 88 odsto njih bira odmor unutar zemlje. Ipak, sezona nije donela očekivane rezultate.
Bernabo Boka, predsednik saveza Federalberghi, objašnjava da su klimatske promene razlog što mnogi sada izbegavaju putovanja tokom letnjih meseci ili biraju planine umesto plaža. Dodaje i da italijanski turizam oseća posledice manjeg broja američkih turista, ove godine ih je 20 odsto manje nego prošle.
Prema podacima udruženja plaža sa naplatom ulaza Assobalneare, u julu je prodato više od 20 odsto manje ulaznica za plaže i bazene nego godinu dana ranije. Prazne ležaljke mogu se videti na plažama Ligurije i Riminija. Rikardo Padovano, predsednik udruženja vlasnika plaža u Peskari, izjavio je za La Republiku da su u julu imali 25 odsto manje posetilaca nego prošle godine. U raspravu su se uključile i poznate ličnosti iz Italije, ističući da prazne plaže pokazuju kako su vlasnici preterali sa cenama. S druge strane, potrošačko udruženje Altrokonsumo tvrdi da su cene u turizmu porasle samo oko pet odsto u odnosu na prošlu godinu.
Cena za suncobran i ležaljku?
Prosečna cena za jedan suncobran i dve ležaljke na nedeljnom nivou iznosi 212 evra, dok je 2021. ta usluga koštala 182 evra. Kada se uračunaju svi troškovi, porodica sa dvoje dece za nedelju dana odmora na moru potroši više od 6.500 evra. Prema podacima Altrokonsuma, zbog toga više od 40 odsto Italijana može da priušti odmor dug samo tri do pet dana.
Italija je prošle godine bila peta najposećenija turistička destinacija na svetu, sa 57,8 miliona turista iz celog sveta. Ipak, već tada su se pojavili znaci usporavanja, broj posetilaca porastao je samo 1,4 odsto u odnosu na prethodnu godinu, dok su Španija, Grčka i Turska zabeležile rast veći od 10 odsto.
Komentari 0
ostavi komentar