Slobodno vreme

[ Izvor: Mediji ]

24. 07. 2024. 09:35 0

Niste sigurni ni u hotelu sa 5 zvezdica: Kako se zaštititi od bakterija u hotelskoj sobi

Da li znate da je hotelska soba stanište virusa, bakterija, gljivica i stenica? Mikrobiolog je otkrio šta možete da uradite.

Hotelska soba može da bude odlično mesto za opuštanje. Ipak, udobnost ovog opuštanja može da bude pokvarena svešću o tome koliko potencijalnih pretnji vreba čak i u sobi hotela sa nekoliko zvezdica. Britanski mikrobiolog je otkrio koja mesta su staništa virusa, bakterija, gljivica i stenica. Lista može da bude zastrašujuća, pa bolje pripremite vlažne maramice pre nego što se suočite sa ovim problemima.

Hotelska soba obično nije tako čista kao što izgleda. Odnos da što je soba skuplja, to je bolje čista, nije nužno tačna. Doktorka Primros Friston, mikrobiolog, otkrila je šta može da vas sačeka u hotelskoj sobi. Svi koji su pre vas boravili u hotelskoj sobi ostavili su za sobom bakterije, viruse i gljivice na zavesama, tepihu, nameštaju i drugim površinama. Koliko ovih mikroorganizama ostaje, zavisi od efikasnosti zaposlenih za čišćenje.- A ono što hotel smatra čistim, ne mora nužno da se smatra čistim - upozorila je dr Friston.

Odakle je došao ovaj zaključak? Procena čistoće se oslanja na naša čula vida i mirisa, a ne na "mikrobiologiju prostora gde postoji rizik od infekcije". Na šta treba da obratite pažnju?

Počinje od lifta

Pre nego što uopšte uđete u hotelsku sobu, razmislite o liftu, tačnije o dugmićima u njemu, kao o leglu klica. Na kraju krajeva, stalno su pod pritiskanjem mnogih ljudi. Isto važi i za kvake na vratima. Zato koristite dezinfekciono sredstvo nakon upotrebe kvake ili dugmića i pre nego što dodirnete lice ili pojedete nešto. Najčešće infekcije koje ljudi nose sa sobom iz hotelskih soba su one uzrokovane crevnim parazitima (uključujući dijareju i povraćanje) i respiratornim virusima (prehlada, grip, upala pluća i korona).

Daljinski upravljači, prekrivači i prekidači za svetlo

Relativno je opšte poznato da kreveti, posteljina i jastuci mogu da sadrže patogene. Međutim, oni se redovno menjaju. Nažalost, isto se ne može reći za prekrivač. Zaposleni koji čiste hotelske sobe ne razmišljaju uvek o temeljnoj dezinfekciji daljinskog upravljača za televizor. Isto važi i za radni sto u hotelskoj sobi, noćni stočić, aparat za kafu ili prekidač za svetlo. Lista postaje prilično duga. Doktorka je podsetila da norovirusi, koji izazivaju probleme sa digestivnim sistemom, mogu da ostanu zarazni na tvrdim površinama mnogo dana. Perite ruke što je češće moguće.

Neželjeni gosti

Dr Friston je otkrila da stenice dugo mogu da se sakriju u pukotinama, naborima ili rupama na dušecima, posteljini, pa čak i prtljagu. One su takođe česti gosti hotela. Malo je verovatno da će ovi insekti izazvati zaraznu bolest, ali ugriz može da bude veoma bolan, izazove upalu, a kod nekih ljudi i anafilaktički šok. Ako se plašite stenica, može da proverite dušek, fioke ili mesta iza nameštaja. Kako da se zaštitite od hotelskih pretnji?Savet mikrobiologa je jednostavan:

- nosite sa sobom hidratantne (antibakterijske) - maramice i koristite ih na potencijalno opasnim mestima
- često perite ili dezinfikujte ruke, posebno pre jela
- izbegavajte hodanje bosi po hotelskom tepihu, koristite papuče ili čarape

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 0

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.

Doručak na travi

Zoran Živković [02.09.2024.]

Video dana

Beba uspavala tatu

Anketa

Da li će lista "nepodobnih" za ulazak u Srbiju ostati na snazi?

Rezultati