Web portal Direktno.rs koristi kolačiće i Google analitiku u svrhu merenja i prikazivanja oglasa koji su prilagođeni vama. Kliknite na dugme Prihvatam kako biste pristali na ove postupke i zadržali korisničko iskustvo koje je prilagođeno vama. Saznaj više

Slobodno vreme

[ Izvor: Vreme ]

16. 11. 2023. 07:00 10

Polovni automobili: "Svo đubre Evrope ide u Srbiju"

U Srbiju se uvoze stari i jeftini automobili iz Evropske unije, dok sama EU prelazi na električna vozila. Veliko istraživanje „Vremena“ pokazuje da će tako ostati još više polovnjaka za siromašne balkanske ili afričke zemlje.

Kišovitog novembarskog jutra jedva je dvestotinak automobila u ponudi na auto-pijaci u Esenu. Ljudi tumaraju, gledaju pod haube, na nemačkom, srpskom, albanskom i turskom se raspituju o ceni polovnjaka.

Ovde je nekada bio najveći plac za prodaju privatnih automobila u Evropi. Danas je to skoro zamrlo, jer sve ide preko oglasa na internetu. Dvojica Holanđana jeftino su pazarila tri automobila, tovare ih na šleper. Kažu, jedan od ta tri već su preprodali u Srbiju.

- Da samo vidiš kakav krš od automobila tamo uvoze, svo đubre Evrope ide tamo - kaže stariji diler.

Vozni park skoro "punoletan“

Srbija je oaza za evropske starudije. Samo prošle godine uvezeno je skoro 150.000 polovnih automobila iz EU. Vozni park u Srbiji je među najstarijima u Evropi i skoro je dostigao punoletstvo - automobili su u proseku stari 17,5 godina.

Radi se na podmlađivanju voznog parka, kaže nam ministar saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.

- Nismo mi dovoljno bogata zemlja da možemo da promenimo propis preko noći i da od sutra svi voze automobile evro 6 standarda - navodi on.

Stručnjaci su uvereni da se Srbija – kao ni druge siromašne zemlje Balkana, Afrike ili centralne Azije – još dugo neće izbaviti od sudbine da vozi evropske krševe.

Cena se plaća životima

Naime, EU planira da pređe na električne automobile. Al ne planira da zabrani izvoz starudija u zemlje poput Srbije.

- Takva je svaka priča o životnoj sredini - postoje razvijene zemlje, i one druge, recimo Srbija, Albanija ili Čad - kaže Marko Vujić, docent na Fakultetu političkih nauka koji se bavi pitanjima ekologije.

- Zapad hoće da bude čist i održiv, odgovoran za sebe, ali ne za druge - izvozi prljavu tehnologiju da zagađuje do kraja roka trajanja. Isto radi i Kina - ovde kod nas ne poštuje ni minimalne standarde - kritikuje on.

Cena je, smatra, previsoka. U Srbiji se računa da deset hiljada ljudi godišnje prevremeno umre zbog posledica zagađenja vazduha - to je svaka deseta smrt.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 10

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.

Kolumna



Direktiva

Zoran Živković [01.12.2023.]




Video dana

Nije opasan, samo hoće da se igra

Anketa

Ko je kriv za neuspeh Crvene zvezde u Ligi šampiona?

Rezultati