Savremena žena
02. 03. 2024. 06:52 1
Što stjuardese sede na rukama pri poletanju i sletanju aviona?
Kada putujete avionom, verovatno i niste svesni da je vaše ukrcavanje samo manji deo posla koje kabinsko osoblje mora odradi na letu. Kako bi let bio što ugodniji i sigurniji, kabinsko osoblje - stjuardese i stjuardi, moraju da slede strogo propisane procedure.
One počinju mnogo pre poletanja i traju čitav let, sve do iskrcavanja putnika i na kraju posade. Deo njih obuhvata obraćanje putnicima, pokazivanje izlaza i objašnjavanje sigurnosnih i postupaka u nuždi, piše Dnevnik.hr, a prenosi N1 Sarajevo.
Protokoli i procedure
Dužnosti i procedure kabinske posade mogu da se razlikuju od kompanije do kompanije. Opšte tačke su priprema dokumentacije, čitanje obaveštenja pre leta, priprema kabine za ukrcavanje putnika, provera sigurnosne opreme. Kabinska posada je takođe dužna da proveri sigurnosnu opremu u avionu i uveri se u tehničku ispravnost pre leta, da upozna putnike sa sigurnosnim protokolima i radnjama, te uopšteno da prati stanje i uslove tokom leta - u svakom slučaju, ništa nije nasumično i proizvoljno, pa ni razlog zbog kojeg nas u avionima uvek dočekuju sa rukama na leđima.
Kabinsko osoblje za vreme svakoga leta mora da se brine i za sigurnost putnika i da ih upozna sa hitnim postupcima u slučaju opasnosti u svakoj fazi leta. Možda ste primetili, kada se ta faza pripreme za poletanje završi i kada osoblje proveri da li je sav kabinski prtljag sigurno smešten, a svi putnici na svojim mestima vezani, sedišta uspravna, stočići sklopljeni i izlazi u slučaju nužde prohodni, i osoblje odlazi na svoja mesta i veže se za poletanje.
Međutim, osim što su, kao i putnici, vezani pojasom i sede uspravnih leđa, položaj njihovih tela pri poletanju (i sletanju i jačim turbulencijama) vrlo je specifičan jer sede spojenih kolena i stopala, a u oči upada i način na koji drže ruke – dlanove okrenute prema gore stave ispod bedara ili ih drže mirno položene na kolenima.
Možda niste o tome previše razmišljali, ali kao i svaki drugi detalj na letu, ovo nije slučajno. Sigurnosni položaj kabinskoga osoblja takođe spada u standardnu proceduru svake kompanije, a može se razlikovati u zavisnosti od položaja sedišta za posadu u avionu. Kabinsko osoblje pri opasnijim delovima leta zauzima takav, takozvani sigurnosni položaj, kako bi u slučaju nepredviđenog slučaja ili hitne situacije, povećali šanse da prođu bez povreda i u takvoj situaciji bili od pomoći putnicima – što im je i osnovni zadatak.
Pored toga, kabinska posada u svakom trenutku mora da bude svesna stanja u avionu, položaja izlaza u nuždi i pozicija opreme za prvu pomoć i spašavanje, a usput i da ponavlja sigurnosne procedure kako bi ih u slučaju potrebe što tačnije izvršili. Za vreme poletanja i sletanja svaki član posade, zavisno od svoje pozicije, dužan je u da tišini ponavlja procedure i protokole u slučaju da dođe do problema.
Slično ovome, sigurnosni položaj koji se objašnjava putnicima u slučaju mogućeg pada – brada na grudi, ruke na glavi i glava što bliže koljenima, smanjiće rizik od trzajnih povreda i zaštititi glavu putnika od eventualnog ispadanja stvari iz kabinskog odeljka za prtljag.
Komentari 1
ostavi komentar