Kultura
04. 03. 2024. 10:21 4
Bjela: Domaći filmovi najgledaniji, Hrvatska zatvorena
"Film 'Toma' gledao je 1,1 milion gledalaca, a najgledaniji strani film - holivudski Avatar 300.000 ljudi. Isto je sa serijama, imamo publiku koja voli domaće glumce, domaću temu, domaću kreativnost", rekao je Bjelogrlić.
Domaći fiimovi su u Srbiji uvek bili mnogo gledaniji od stranih, nijedan svetski hit ne može da se približi domaćem, što potvrđuje i "Toma" koji je bio višestruko gledaniji i od najgledanijeg holivudskog, rekao je glumac i reditelj Dragan Bjelogrlić na Kopaonik biznis forumu, na panelu "Kreativna industrija u Srbiji - Most ka uspehu" na kojem je bilo reči i o uticaju veštačke inteligencije (AI) na filmsku umetnost i potrebi regionalnog povezivanja.
"Film 'Toma' gledao je 1,1 milion gledalaca, a najgledaniji strani film - holivudski Avatar 300.000 ljudi. Isto je sa serijama, imamo publiku koja voli domaće glumce, domaću temu, domaću kreativnost", rekao je Bjelogrlić.
Domaća produkcija je i dalje superiorna nad stranom, ocenio je Bjelgorlić na panelu, na kojem su govorili i producent Milena Trobožić Garfild i direktor hrvatskog Weekend media festivala Tomo Ricov.
Bjelogrlić je ocenio da je srpska kreatnivna industrija - filmska TV produkcija, dosta zanimljiva i dosta intenzivna.
Dodao je da je Srbija, što se tiče same produkcije i kvantiteta, bili u samom vrhu istočne Evrope.
- Imamo zanimljive serije, ali nemaju gde da se prikažu - rekao je on i naglasio da treba da se držimo regiona, jer on je osnov.
Dodao je da mu je prosto neverovatno da nismo uspeli da se približimo Bugarima, Rumunima i Grcima, s obzirom na to da delimo mnoge zajedničke stvari od svakodnevice do istorije.
Bjelogrlić je dodao da je problem što je Hrvatska zatvorena, na šta je Ricov u šali dodao da to turbofolk, ako je to kreativna umetnost, demantuje i ''da bi on u šleprerima mogao dolaziti''.
Bjelogrlić je rekao da je o toj saradnji i zatvorenosti Hrvatske govorio i u Zagrebu.
Na skupu je bilo reči i o AI i algoritmu koji kreira ukus publike, nameće joj šta treba da pogleda, a Bjelogrlić je ocenio da Netfliks poslednjih godina nije napravio napredak jer se rukovodi algoritmom šta publika želi, a ne onoga što bi bilo novo, što je inovativno i drugačije.
Reditelj je izrazio zabrinutost da bi na taj način veštačka inteligencija mogla da ubije kreativnost.
- Do pre deset godina imali smo brojne dobre serije, a poslednjh godina samo jednu - rekao je Bjelogrlić.
Kako bi publika imala kvalitetan sadržaj važno je da kreativna industrija ne padne u šake veštačke inteligencije koja bi samo kopirala već postojeće formate iz filmova i serija, kazao je on, dok je Ricov podsetio da AI čoveku govori šta bi trebalo da gleda.
- Ali kod AI postoji jedna dobra stvar, a to je ta što ona ne može biti kreativna, ne može proizvesti nešto na način koji će promeniti i pomeriti stvari, to što ne može biti kreativna je zrnce spasa, da nećemo biti zombiji i roboti - rekao je Ricov.
Bjelogrlić koji je podsetio da je smisao umetnika da širi vidike, razbija predrasude, predstavlja društvene probleme i pojave, ali i da obrazuje, kao dobro ocenio je to što se u trci za Oskara nalazi nekoliko evropskih filmova, što znači da se Holivud otvara.
Komentari 4
ostavi komentar