Kada rešavate problem umesto "ja" govorite sebi "ti" | Zdravlje | Direktno

Web portal Direktno.rs koristi kolačiće i Google analitiku u svrhu merenja i prikazivanja oglasa koji su prilagođeni vama. Kliknite na dugme Prihvatam kako biste pristali na ove postupke i zadržali korisničko iskustvo koje je prilagođeno vama. Saznaj više

Zdravlje

L. J.

27. 01. 2021. 17:58 0

Kada rešavate problem umesto "ja" govorite sebi "ti"

Kad u sebi razmišljate o problemu s kojim se suočavate, prestanite da koristite reč "ja". Korišćenje druge reči pomoći će vam da se vratite unazad, vidite širu sliku, saosećate s drugima.

Kad se suočite s teškom odlukom, stresnom situacijom ili uznemirujućim događajem, kako razgovarate sami sa sobom o tome? Govorite li rečenice poput "Tako sam nesrećan" ili "Jednostavno ne znam šta bih uradio". Ako je odgovor da, možete sebi puno da pomognete malim, ali značajnim promenama u mentalnom rečniku.

Kad u sebi razmišljate o problemu s kojim se suočavate, prestanite da koristite reč "ja". Korišćenje druge reči pomoći će vam da se vratite unazad, vidite širu sliku, suosećate s drugima i uopšteno iskoristite vlastitu emocionalnu inteligenciju.

To može da vam da perspektivu da pronađete rešenja za najveće probleme s kojima se suočavate.

Ovo može da zvuči glupo, ali uvođenje ove jednostavne promene ima vrlo stvarne koristi potkrijepljene naučnim istraživanjima, objašnjava dr Noam Španser, psiholog i profesor na univerzitetu Oterbein u Ohiju.

U članku za Psychology Today, Noam je pregledao prakse distanciranja od vlastitih negativnih emocionalnih reakcija razgovarajući sa sobom u drugom ili trećem licu.

Kad se suočite s dilemom ili uznemirujućim događajem, umesto da razmišljate: "Kako ću to rešiti?" zapitajte se: "Kako ćete to rešiti?" Ili biste mogli da postavite pitanje u trećem licu.

Na primer, Noam ponekad sam sebe upita: "Kako će Noam rešiti ovaj problem?". Drugi je pristup zapitati se kako bi spoljni posmatrač video ovaj problem.

Prebacivanje svog unutrašnjeg monologa sa "ja" na "ti" ili korišćenje vlastitog imena može da se učini trivijalnim ili čak glupim.

Ali iznenađujuće velik broj eksperimenata je pokazao koliko to moćno može da bude.

Na primer, u jednoj studiji od učesnika se tražilo da istraže svoja osećanja zbog zabrinjavajućih problema u svom životu, koristeći ili "ja" ili vlastita imena dok su razmišljali o problemu.

Oni koji su koristili svoja imena imali su merljivo manje negativnih emocija i bili su smireniji od onih koji su koristili reč "ja".

Postanite bolji javni govornik

Razgovaranje sa samim sobom ne samo da vam pomaže da se osećate bolje, već vam pomaže da postignete bolje rezultate.

Osim što vas čini opuštenijima i sigurnijima u sebe, može da vam pomogne i u donošenju boljih odluka. Oni koji razgovaraju sami sa sobom mogu bolje da sarađuju ​​s drugima u stresnim situacijama.

- Kada razgovaram sa sobom, najčešće koristim 'ti'. S druge strane, postoje trenuci kada razgovaram sa sobom koristeći 'ja' umesto 'ti'. To su trenuci u kojima sam najtužniji. To su vremena kada se moji problemi čine nepremostivima i kad zaželim da sam negde drugo ili neko drugi - rekao je Noam, piše Inc.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 0

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se

Pandorina lopta

Zoran Živković [01.03.2021.]


Video dana

U fokusu

Anketa

Šta su radili Dijana Hrkalović i Slaviša Kokeza u policiji?

Rezultati